
Za clo na čínské automobily by mohla přijít odveta. Výroba elektromobilů je totiž závislá na komponentech, které pocházejí právě z Číny, varuje v rozhovoru pro Seznam Zprávy Petr Novák z koncernu JTEKT European Operations a člen představenstva Sdružení automobilového průmyslu.
„Čipy se nakupují v Asii, elektronika a vstupní materiál do baterií jsou v čínském vlastnictví, největší výrobci baterií jsou z Číny. Ta hrozba tady je. Bude to skutečně vysoká politika,“ říká s tím, že Evropa už ze své podstaty nemůže postupovat jako Turecko, které na čínské elektromobily uvalilo 40% clo.
„U nás musí dojít k nějakému kompromisu. Pokud by to bylo vysoké, můžeme čekat nějaké kroky na druhé straně,“ varuje.
Celý rozhovor s Petrem Novákem, včetně jeho pohledu na aktuální situaci v automobilovém průmyslu ke shlédnutí na: https://lnkd.in/esgRzXgr
Zdroj: AutoSAP
Přidejte odpověď