Martin Linhart se vrací do automotive PR

Spread the love

FORD MOTOR COMPANY se na začátku roku 2021 rozloučila s dlouholetým mluvčím Martinem Linhartem, dva roky o něm nebylo mnoho slyšet. Letošek ale přinesl změny, Martin je sice od května v důchodovém věku, v září nám nicméně ohlásil návrat do automotive PR.

Bývalý novinář a znalec kvalitních vín Martin Linhart nastoupil na pozici šéfa komunikace FMC v roce 1997 a patřil k několika nestorům v oboru, kteří zůstali věrni své židli více než 20 let. Ve Fordu byl v roce 2020 služebně nejstarším manažerem a druhým v pořadí mezi všemi PR manažery v SDA.

Na konci roku 2020 se s automobilkou nedohodl na další spolupráci, na pozici ho na jaře 2021 nahradil Petr Burian z Nissanu.

Co dělal Martin uplynulé dva roky? Situaci popsal našemu časopisu:

Čekání na zajímavé nabídky

Oficiálně k 31.1. 2021jsem skončil ve Fordu, pár měsíců si užíval volna a pak se těšil, jak začnou chodit zajímavé nabídky pozic podobných té, kterou jsem měl ve Fordu. Jenže ono těch vyšších píárových pozic není mnoho a všechny tehdy byly obsazené, do toho ještě Covid…no objevila se jedna nebo dvě, ale nic z toho nebylo. Tak jsem se dohodl s Oldřichem Vaníčkem, prezidentem UAMK, na pozici tiskového šéfa. Ale brzo se ukázalo, že se naše představy o té práci zcela rozcházejí, a tak jsme se asi po dvou týdnech zase rozloučili…

Ještě jsem začátkem června 2021 udělal novinářské představení nového Qashqaie pro Nissan – a tím moje působení v oboru skončilo, taky proto, že ani z pevné spolupráce, na které jsme se po úspěchu té tiskovky s Nissanem dohodli, nakonec nic nebylo.

Celkem 18 pokusů o novou pozici

Od té doby už jsem vlastně nedělal nic. Hlásil jsem se asi na 18 manažerských pozic, ale nikde to nevyšlo – a dělat někde nějakého PR specialistu se mi v mém věku a s mými zkušenostmi úplně nechtělo.

Od letošního května jsem už vlastně v důchodovém věku, ale nicnedělání (pokud nepočítám neplacené aktivity kolem českých a moravských vín a vlastnoruční vybudování sušáku na dřevo na chatě) mě zas tak úplně nebaví. Tím větší radost mi udělal Marek Stránský, Managing partner agentury AMI Communications, když mi nabídl spolupráci s tím, že mu přijde škoda nevyužít mých zkušeností a kontaktů.

Nějaké zkušenosti by tu opravdu byly. Spočítal jsem si, že mám za sebou celkem 27 let práce v PR: 23 u Fordu, před tím dva roky u Denzel/Mistsubishi a ještě před tím dva u Opelu. Takže mi to vychází, že u nás ještě s Jitkou Skaličkovou od Renaultu tvoříme dvojici nejzkušenějších matadorů, na které mlaďoši jako třeba Jouglíčková, Kuklová nebo Hejral ještě zdaleka nemají.:-)

Konzultant v AMI Communications

Od září jsem tedy nastoupil na částečný úvazek jako Senior Consultant u AMI Communications s tím, že jim pomáhám v jejich podpoře aktuálním klientům z oblasti automotive – a také s vyhledáváním klientů nových. Je to pro mě hodně nová zkušenost, zejména proto, že jsem celý píárový život byl tím klientem, který měl vždycky pocit, že by agentura mohla dělat víc a líp než dělá (netýká se jen AMI, to je zásadní pohled klienta na agenturu) – a teď si to vyzkouším z té druhé strany.

Ale moc se na to těším, už proto, že jsme společně s AMI dosáhli historického úspěchu, který, pokud vím, nemá (nejen) v ČR obdoby. Naše společné PR aktivity totiž přispěly k tomu, že kdykoliv přišla na český trh nová generace Fordu Focus, vždycky to auto vyhrálo prestižní titul Auto roku v ČR, celkem tedy čtyřikrát!!

No – a v tomhle duchu bych ve spolupráci s AMI Communications chtěl pokračovat i teď…

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*