V porovnání s předchozím rokem zvýšila v roce 2022 skupina C.S.CARGO své tržby o více než 30 procent na celkových 7,6 miliardy korun. Provozní výsledek EBITDA byl 548 milionů korun.
Společnost rostla ve všech logistických a transportních činnostech. Pozitivně se do výsledku promítla také diverzifikace zákaznického portfolia z posledních tří let. Do obnovy vozového parku, nových logistických projektů, IT a digitalizace investovala skupina více než 179 milionů korun.
Rok 2022 znamenal pro skupinu C.S.CARGO opětovný růst. I přes postupné narovnávání logistického řetězce se však častokrát měnily požadavky na kapacitu a nároky na flexibilitu. Aktuální růst tržeb o 30 procent na celkových 7,6 miliardy korun je výsledkem rozhodnutí předchozích let, kdy se skupina naučila na přání svých klientů reagovat takřka obratem adiverzifikovat své zákaznické portfolio a služby. Ukazatel EBITDA byl pak 548 milionů korun, což bylo zhruba o 15 % více než v roce 2021.
„Rosteme díky pravidelným investicím do důležitých oblastí našeho podnikání a diverzifikaci zákaznického portfolia a projektů. Zároveň intenzivněji spolupracujeme mezi zeměmi, s našimi pobočkami, partnery a především zákazníky. Od dob covidu jsme se naučili být flexibilnější a více využívat synergií,“ komentuje loňské výsledky Aleš Willert, generální ředitel skupiny C.S.CARGO a viceprezident a předseda sekce nákladní dopravy sdružení ČESMAD BOHEMIA.
V loňském roce zároveň vyčlenila skupina pro investice do vozového parku, IT a dalších logistických projektů více než 179 milionů korun. I díky tomu navýšila skupina C.S.CARGO vlastní vozový park o 155 vozidel.
„Velkým tématem je pro naše společnosti snížení produkce CO2. V oblasti nákladní silniční dopravy – nejtěžších kategorií, je nabídka alternativních pohonů zatím velice omezená. V loňském roce jsme pořídili první čistě bateriový (BEV) kamion VOLVO FE ke komerčnímu využití. Pro objektivní hodnocení provozu a ekonomiky vozidla uplynula ještě krátká doba. Nicméně technologický vývoj jde rychle kupředu, a proto nelze dělat jednoznačné závěry o vhodnosti použití bateriového pohonu. Domnívám se ale, že variabilita v alternativních pohonech je nutná,“ dodává Aleš Willert.
Přidejte odpověď