Spolupráce mezi automobilkou Škoda Auto a cyklistickým závodem na světě Tour de France slaví jubilejní 20. výročí. Smlouvu tehdy za Škodovku podepisoval její tehdejší šéf Detlef Wittig. Letos tak opět fanoušci přímo na trase i u televizních obrazovek vidí doprovodné organizátorské vozy z Mladé Boleslavi.
Smlouvu s organizátory podepisoval před 20 lety tehdejší šéf představcenstva automobilky Detlef Wittig.
„O partnerství s Tour jsme se přetahovali s některými konkurenty, nakonec se Francouzi dohodli s námi a ten sponzoring nakonec ani není příliš drahý,“ řekl našemu časopisu v dobovém rozhovoru Wittig.
Flotilu tvoří 209 vozů, z toho 207 s elektrickým či hybridním pohonem. Ředitelským vozem pro Christiana Prudhomma je potřetí v řadě plně elektrický Enyaq.
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Prodeje a marketingu, říká: „Je nám ctí, že můžeme letos oslavit 20. výročí naší spolupráce s prestižním závodem Tour de France. Na naší platformě We Love Cycling jsme proto připravili spoustu zajímavého obsahu a umožníme fanouškům vyhrát profesionální jízdní kola a originální zelené dresy s podpisy závodníků. Zároveň viditelně ukazujeme, že je značka Škoda tím správným partnerem pro naši cílovou skupinu Contemporary Explorers a že se zasazujeme o zelenou elektrickou budoucnost.“
209 doprovodných vozů čeká 21 etap a překonání pěti horských masivů
V baskickém městě Bilbao odstartuje 1. července 110. ročník cyklistického závodu Tour de France. Závodníky čeká 21 etap, které protnou všech pět francouzských horských masivů. Na finálovou etapu a v cíli na Champs Élysées 23. července chystá Škoda Auto pro závodníky i diváky překvapení, jehož detaily budou zveřejněny později. Organizátoři Tour de France letos mají od hlavního partnera Škoda Auto k dispozici celkem 209 doprovodných aut, přičemž 207 z nich s plně elektrickým nebo hybridním pohonem. Řediteli závodu bude jako tzv. Red Car sloužit speciálně upravený plně elektrický Enyaq Sportline. Je vybavený mimo jiné šesti anténami, speciální sirénou, pěti rádiovými okruhy a panoramatickou prosklenou střechou. Pro VIP hosty bude k dispozici Superb L&K. Škoda Auto navíc opět sponzoruje Zelený trikot pro nejlepšího závodníka v bodovací soutěži. Vítězové jednotlivých kategorií převezmou trofeje navržené týmem Škoda Design.
Významné jubileum připomene výstava ve Škoda Muzeu
Partnerství Škoda Auto s cyklistickým závodem a jeho 20. výročí přináší fanouškům jedinečnou příležitost dozvědět se více o historii Tour de France, jeho proměnách i významných momentech. Ve Škoda Muzeu v Mladé Boleslavi budou od 1. července do 30. září k vidění mimo jiné ředitelské vozy z let 2005 a 2020 nebo maskovaný vůz Škoda Kodiaq, který v roce 2016 dovedl peloton do cíle závodu. Návštěvníci si budou moci také prohlédnout trofeje pro vítěze Tour de France, které Škoda Auto již tradičně navrhuje a letošní ročník nebude výjimkou.
Příběhy na sociálních sítích i v online magazínu We Love Cycling
Při příležitosti výjimečného jubilea Škoda Auto připravila čtyřdílnou dokumentární sérii, která přinese originální pohled na českou stopu prostřednictvím českých cyklistů spojených s historií Tour de France. O svou zkušenost se slavným závodem se podělí Ján Svorada, Zdeněk Štybar, Leopold König a René Anderle. První epizoda je již k dispozici na YouTube kanálu We Love Cycling CZ. Další zajímavosti a doprovodné aktivity bude možné sledovat prostřednictvím sociálních sítí a na cyklistické platfomě We Love Cycling, která také vyhlašuje čtyřkolovou soutěž o profesionální jízdní kola nebo originální zelené trikoty s podpisy.
Škoda Auto bude podruhé hlavním partnerem Tour de France Femmes
Poté, co doprovodné vozy Škoda dovedou peloton Tour de France do cíle, předají závodníci pomyslnou štafetu ženám, které poměří síly ve druhém ročníku Tour de France Femmes avec Zwift. Mezi 23. a 30. červencem zdolají v osmi etapách 956 kilometrů. Škoda Auto podpořila již loňský první ročník závodu a hlavním partnerem bude i letos.
Podporou cyklistiky Škodovka odkazuje na své tradice
Kromě Tour de France podporuje Škoda Auto i další významné cyklistické události, například španělský závod La Vuelta nebo soutěž L’Etape pro širokou veřejnost. Symbolicky se tak vrací k odkazu svých zakladatelů Václava Laurina a Václava Klementa, kteří v roce 1895 začali s výrobou jízdních kol a o deset let později představili první automobil.
Přidejte odpověď