Volkswagen chce více synergie mezi značkami

Oliver Blume
Spread the love

Koncern Volkswagen představil na tiskové konferenci změny, které nově plánuje prosazovat ve svých továrnách. Transformace se nevyhne ani mladoboleslavské Škodě Auto. Nepotvrdily se zprávy, že by se česká automobilka měla věnovat jen výrobě spalovacích motorů.

Volkswagen po spekulacích o budoucnosti jeho továren představil plán změn. Zaměřit se hodlá na elektromobilitu a digitalizaci.

„V současné době se nacházíme ve vzrušující, ale zároveň náročné době. Automobilový průmysl se proměňuje nebývalým tempem, e-mobilita a digitalizace jsou v kurzu. Musíme ještě více urychlit naši vlastní transformaci, abychom si zajistili a posílili naši konkurenceschopnost,“ uvedl Oliver Blume, generální ředitel skupiny Volkswagen.

Spřízněné továrny jednotlivých značek by měly díky novému plánu začít vyrábět efektivněji a také levněji. Jak? Značky budou muset začít více spolupracovat.

Například právě Škodovka se chystá do větší spolupráce s ostatními značkami koncernu, jako jsou například SEAT nebo Cupra nebo Volkswagen. Výrobní závody by tak mohla využít i pro modely jiných modelů vozů skupiny.

„Cílem je další zúročení společných synergií a potenciálu zisku. Ústředním ukazatelem výkonnosti pro skupinu velkoobjemových značek koncernu Volkswagen je konsolidovaná provozní návratnost tržeb ve výši osmi procent od roku 2025,“ uvedl tiskový mluvčí Škoda Auto Pavel Jína.

V praxi by to podle informací, které sdělil redakci SZ Byznys, mělo znamenat, že se výroba modelů vozů různých značek, které však mají některé společné díly, jako například platformy vozů, budou vyrábět na jednom místě. Nezávisle na značce.

Dosud se v tuzemských továrnách vyráběly téměř výhradně automobily značky Škoda.

Jaké rozdělení výroby bude koncernem nastaveno zatím není jasné ani vedení tuzemské automobilky. Bude se o něm definitivně rozhodovat v následujících týdnech.

Německý list Handelsblatt před několika dny uvedl, že se do Česka v rámci nového rozdělení rolí přestěhuje výroba modelů se spalovacím motorem, zatímco elektroauta se budou vyrábět jinde. To už ostatně bylo v případě malých elektromobilů schváleno, první malá elektrická vozidla VW, Škoda a Cupra by se měla vyrábět ve Španělsku.

Informace Handelsblattu vyvolaly v českých automobilových kruzích pozdvižení – vzhledem k tomu, že zbývá dvanáct let do okamžiku, kdy se v Evropě přestanou prodávat nové vozy se spalovacím motorem. Pro český automotive by to znamenalo, že bude odstaven na druhou kolej zásobující země, které ještě umožní prodávat vozy se spalovacím motorem.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*