Jedním z hlavních lákadel tradičního motoristického svátku Legendy 2023 se stane sportovní Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE, který představuje významnou technologickou změnu v 55leté historii AMG.
Vůz obsahuje vyspělou hybridní technologii inspirovanou technikou vozů formule 1 a díky kombinaci spalovacího motoru vpředu a výkonného elektromotoru vzadu nabízí naprosto ojedinělé parametry: celkový nejvyšší výkon 500 kW (680 koní), maximální točivý moment 1020 Nm a dokonalé vyvážení 50:50 s jediným cílem – opět posunout hranice výkonu ve svém segmentu díky poznatkům a technologiím z motorsportu.
Technologie z formule 1
Nový Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE kombinuje přeplňovaný čtyřválec 2,0 litru se synchronním elektromotorem s permanentními magnety, vysokovýkonným akumulátorem s přímým chlazením jednotlivých článků a variabilním pohonem všech kol. Zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne u sedanu i kombi za 3,4 sekundy.
Nejvýkonnější sériově vyráběný čtyřválec na světě vyrábějí v Affalterbachu ručně na základě principu One Man, One Engine – jeden technik, jeden motor. Inovativní systém přeplňování elektrickým turbodmychadlem s plnícím tlakem až 2,6 baru je přímo odvozen z technologie, kterou používají současné monoposty formule 1. Nový způsob přeplňování zaručuje spontánní reakce v celém rozsahu otáček.
Elektromotor o výkonu 150 kW (204 koní) je uložen na zadní nápravě a spolu s elektricky ovládanou dvoustupňovou převodovkou a elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem zadní nápravy tvoří kompaktní elektrickou pohonnou jednotku EDU (Electric Drive Unit). Odborně se toto uspořádání označuje termínem „P3 Hybrid“. Rovněž vzadu, nad zadní nápravou, je uložen lehký, vysokovýkonný akumulátor.
Akumulátor AMG HPB (High Performance Battery) složený z 560 cylindrických článků umožňuje mimořádně rychlé vybíjení a nabíjení. Tím zajištuje neustále dostupný vysoký výkon i plné využití brzdného potenciálu k efektivní rekuperaci. Dojezd 13 km v režimu výhradně elektrického pohonu je využitelný například ve městě nebo v obytných zónách.
Vývoj lithium-iontového akumulátoru byl inspirován technologiemi, které se osvědčily v hybridním závodním voze formule 1 týmu Mercedes-AMG Petronas F1. V rámci vývoje probíhala intenzivní spolupráce mezi dodavatelem motorů pro formule 1 High Performance Powertrains (HPP) v Brixworthu a společností Mercedes-AMG v Affalterbachu. Základem vysoké výkonnosti plug-in hybridních modelů Mercedes-AMG je inovativní přímé chlazení. Kolem všech 560 cylindrických článků akumulátoru proudí pokroková chladicí kapalina. I při rychlé jízdě na závodním okruhu, kde se neustále zrychluje a zpomaluje, si akumulátor uchovává svou vysokou výkonnost.
Nezaměnitelný vzhled a neopakovatelný zážitek z jízdy
Veškeré aerodynamické úpravy zevnějšku včetně odvětrávané kapoty motoru jsou funkční. Specificky prodlouženou přední částí a rozšířenou karoserií byly charakteristické již předchozí modely Třídy C od Mercedes-AMG, v nové generaci je u modelu C 63 S E PERFORMANCE navíc využito i prodlouženého rozvoru.
K přenesení rekordního výkonu na vozovku je poprvé v historii tohoto modelu zvolen plně variabilní pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+. Samostatná funkce „Drift Mode“ umožňuje odpojení přední nápravy pro ještě větší potěšení z jízdy. V tomto segmentu je výjimečné také standardně dodávané aktivní řízení zadních kol.
Specifickým vlastnostem nové technologie pohonu je přizpůsobeno osm jízdních režimů AMG DYNAMIC SELECT: Electric, Comfort, Battery Hold, Sport, Sport+, RACE, Kluzko a Individual. Vůz nabízí širokou škálu zážitků z jízdy – od velmi hospodárné až po mimořádně dynamickou. Zvolené jízdní režimy přímo ovlivňují důležité parametry, jakými jsou rychlost reakcí pohonu a převodovky, charakteristika řízení a stabilizačního systému, tlumení podvozku nebo zvuk motoru. Nespočet kombinací nastavení pohonného ústrojí a stabilizačního systému doplňuje nová funkce aplikace AMG Track Pace v podobě inteligentní strategie využití výkonu hybridního systému pro dosažení co nejrychlejšího kola na závodním okruhu.
„Céčkové“ AMG – skutečná Legenda s velkým „L“
Vrcholný model Třídy C od Mercedes-AMG šel vždy svou vlastní cestou, ať už se jednalo specifický způsob přeplňování, počet válců nebo zdvihový objem motoru. Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE navazuje na původní model Mercedes-Benz C 36 AMG, který se v roce 1993 stal vůbec prvním sériovým projektem mateřské automobilky Mercedes-Benz a společnosti AMG, založené v roce 1967 pro vývoj závodních a vysoce výkonných vozů. Ve své době vstupní model do světa AMG s výkonem 206 kW (280 koní) se vyráběl v letech 1993 až 1997 a dodnes se jedná o žádaný youngtimer. V červnu 1996 model Mercedes-Benz C 36 AMG zahájil dlouhou tradici vozů z Affalterbachu, které v šampionátu formule 1 slouží jako safety car.
Motto motoristické slavnosti Legendy zní: „Každá doba má své legendy. Každý máme svou legendu.“ Zcela převratný stroj z dílny Mercedes-AMG dokládá, jak výrazně vývoj špičkových sportovních vozů za posledních 30 let pokročil. S využitím moderní techniky formule 1 se mohou nadšení řidiči a příznivci sportovní jízdy těšit na ohromující zážitky za volantem. Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE se tak zařazuje do série skutečných automobilových legend, jejichž příběh se začal psát přesně před 30 lety.
Jednou z hvězd letošního, již 10. ročníku motoristické slavnosti Legendy, bude právě vrcholné provedení Třídy C v jeho exkluzivní české premiéře. Vedle vozu Mercedes‑AMG C 63 S E PERFORMANCE, který bude tematicky představen se svým původním předchůdcem Mercedes-Benz C 36 AMG, chystá automobilka Mercedes-Benz pro své fanoušky a návštěvníky i další překvapení a atraktivní novinky.
Přidejte odpověď