Berlín chystá obří flotilu vodíkových aut

Spread the love

V Berlíně vzniká největší flotila vodíkových aut v Německu. V rámci dvouletého pilotního projektu H2 Moves Berlin dá Toyota Deutschland řidičům služby Uber k dispozici 200 sedanů Mirai s vodíkovými palivovými články. Cílem je otestovat praktičnost provozu vozů na vodík.

Půjde o největší vozový park osobních automobilů typu FCEV v Německu. V ulicích Berlína již nyní jezdí 50 aut a zbývajících 150 vozů se k nim připojí ještě letos v následujících měsících.

„H2 Moves Berlin představuje novou etapu ve vývoji vodíkové dopravy v Německu. Rozšiřujeme díky němu flotilu bezemisních automobilů na vodíkový pohon v Berlíně, kterou nyní může kdokoli využívat pomocí oblíbené carpoolingové aplikace. Výrazně se tak zvýší počet lidí, kteří se s touto inovativní technologií,“ uvedl generální ředitel Toyoty Deutschland André Schmidt.

Vodíkové Toyoty si lze objednat prostřednictvím aplikace Uber ve službě Comfort Electric, která dodává vozy s nulovými emisemi. Uber Comfort Electric je nová prémiová služba, která nabízí udržitelnou dopravu a je součástí strategie dosažení klimatické neutrality.

Vozový park provozuje společnost SafeDriver Group, která nabízí vozy s řidičem pro VIP akce nebo právě službu Uber.

Celebrity Berlinale vozily modely Mirai

Automobily byly použity k přepravě celebrit během letošního festivalu Berlinale. Z limuzín Mirai vystupovaly na červený koberec tak známé osobnosti filmového světa, jako jsou Cate Blanchett, Steven Spielberg či Kristen Stewart.

„Naši cestující jsou z používání pohodlných vodíkových bezemisních vozů Toyota nadšeni. Řidiči pak oceňují, že model Mirai kombinuje účinnost elektromobilu s dojezdem a rychlostí tankování srovnatelnou s auty vybavenými spalovacími motory,“ dodal generální ředitel SafeDriver Group Thomas Mohnke.

Toyota Mirai druhé generace má dojezd až 650 km a její natankování trvá jen několik minut. Srdcem pohonu je elektromotor o výkonu 182 koní poháněný palivovými články vyrábějícími elektřinu reakcí vodíku a kyslíku.

Tato reakce probíhá bez spalování vodíku, vůz tedy nevypouští CO2 ani žádné škodlivé látky a jediným vedlejším produktem je voda. Spotřeba vodíku se pohybuje v průměru mezi 0,79-0,89 kg/100 km v závislosti na výbavě a hmotnosti vozidla.

Pohonný systém Toyoty Mirai si zachovává účinnost a dojezd jak při teplotách pod bodem mrazu až -30 °C, tak i při velmi vysokých teplotách, takže si vede velmi dobře i ve středoevropském klimatu.

V Česku se zatím prodala desítka vozů Mirai, na pražském Barrandově se nedávno otevřela první veřejná čerpačka na vodík v ČR.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*