ČEZ slíbil Kupkovi 300 nových dobíječek

Šéf ČEZ Ecso Kamil Čermák slíbil ministru dopravy Martinu Kupkovi 300 dalších nabíječek pro elektroauta
Spread the love

Česko má letos zhruba tři tisícovky dobíjecích bodů pro elektroauta, z toho pět stovek provozuje skupina ČEZ. Mezi tuzemskými dodavateli jde o nejširší síť nabíječek, která ale v posledních letech začala kulhat za konkurencí. Většinu stojanů ČEZ totiž představují starší typy o výkonu 50 kilowattů, kde nabíjení baterie elektromobilu trvá i několik hodin, píše týdeník Euro.

Ostatní už k silnicím a dálnicím začaly sázet takzvané hyperchargery s výkonem 150 až 300 kwh, kde motorista nečeká více než hodinu. To se má nyní změnit.

V nejbližších době chceme přidat další tři stovky výkonných nabíječek. První z těchto hyperchargerů můžou motoristé od 21. dubna využívat v Mladé Boleslavi,“ řekl týdeníku Euro šéf ČEZ Esco Kamil Čermák.

Stojan za účasti ministra dopravy Martina Kupky a dalších hostů spustila v uvedený den Skupina ČEZ na parkovišti obchodního centra Olympia. Řidičům je tam k dispozici celkem 7 dobíjecích stojanů. Nejrychlejší z nich o výkonu 360 kW umí současně dobíjet dvě auta, každé výkonem 180 kW. Každá z ostatních stanic má výkon 50 kW, ještě do konce letošního roku však ČEZ slibuje dvě z nich vyměnit za ultrarychlé stojany o výkonu 150 kW. ČEZ si vytyčil do roku 2025 dosažení hranice 800 provozovaných stojanů pro dobíjení elektromobilů a znásobení jejich výkonu. Poptávku po zkrácení časů dobíjení chce uspokojovat výstavbou stanic pro ultrarychlé dobíjení i rozšiřováním počtu stojanů v tzv. hubech ve vytížených lokalitách u hlavních tahů a ve městech.

Celý automobilový průmysl projde velkou transformací. Klíčovou úlohu tohoto odvětví české ekonomiky vnímá i vláda a průběžně přispívá k co nejúspěšnějšímu průběhu této změny. Podporujeme jak klíčový projekt stavby české gigafactory tak i růst veřejných dobíjecích sítí. Ministerstvo dopravy dosud podpořilo výstavbu více než dvou tisíc dobíjecích bodů a v příštích letech znásobíme investice do nabíjecí infrastruktury u dálnic a ve městech až do výše 6 miliard korun. Díky správě dotačních programů cíleně podporujeme rozvoj páteřní i navazující infrastruktury a ovlivňujeme, aby svými parametry držely krok se stále výkonnějšími a modernějšími elektromobily. Lokality jako tato v Mladé Boleslavi se stanou standardem, samozřejmostí bude dobíjení více vozů najednou,“ připomněl ministr dopravy Martin Kupka.

Zdroj: týdeník Euro

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*