Premiér Petr Fiala se objevil v závodě na výrobu škodovek, jehož výstavba probíhá v provincii Quảng Ninh. Vedle člena boardu Martina Jahna a lokální partnerské Thanh Cong Motor Vietnam (TC Motor) se s předsedou vlády setkal prezident Vietnamu Võ Văn Thưởng a ministerský předseda Phạm Minh Chính.
Oficiální návštěva je vyjádřením podpory českého premiéra obchodnímu působení automobilky v této asijské zemi.
Škoda Auto rovněž převzala strategické řízení velkoobjemových značek koncernu Volkswagen ve Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN) a Vietnam v tomto směru hraje důležitou roli jako strategická brána. Cílem je maximalizovat růstový potenciál koncernu v tomto regionu.
Vietnam jako vstupní brána do regionu ASEAN
Výstavba výrobního závodu, do kterého investuje a vlastní jej společnost TC Motor ve vietnamské provincii Quảng Ninh, je pro automobilku Škoda významný krok v její strategii zaměřené na hledání nových zahraničních trhů. Vietnam představuje pro českou společnost strategickou bránu do dynamicky se rozvíjející jihovýchodní Asie i širšího indicko-pacifického
regionu.
Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN) je v současnosti nejrychleji rostoucí oblastí na světě a některé místní ekonomiky dosahují nárůstu až 8 procent ročně. Tomu odpovídá i předpokládaný objem prodeje nových automobilů: v roce 2030 by měl dosáhnout více než 4,5 milionu vozů.
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Prodeje a marketingu, uvedl:
„Spolupráce s místním partnerem ve Vietnamu představuje významný milník ve strategii internacionalizace Škoda Auto: Vstup do Vietnamu navíc otevírá cestu k přístupu na další trhy v regionu ASEAN. Abychom mohli co nejrychleji využít tamní obrovský prodejní potenciál, začali jsme již intenzivně pracovat na rozvoji prodejní sítě: V současné době zakládáme první
partnerské prodejny, začínáme v Hanoji, následuje Da Nang a Ho Či Minovo Město a již v červnu sem začneme dovážet první vozy z Evropy.“
Přidejte odpověď