Do sídla ÚAMK přijel 3. dubna ministr dopravy Martin Kupka a společně s ním přijel i náměstek člena vlády Tomáš Vrbík. Návštěva měla i vzhledem k nabitému pracovnímu kalendáři ministra za cíl projednat mnoho závažných témat.
Již u vchodu byl ministr s doprovodem přivítán prezidentem ÚAMK Oldřichem Vaníčkem a využil příležitosti vyzkoušet si na vlastní kůži pocity člověka při nehodě. Trenažér, ve kterém se pan ministr ocitl na par desetin sekundy hlavou dolů, totiž demonstruje nehodu, při které vozidlo metr pojede, narazí, obrací se na střechu a simuluje denní funkcionalitu eCall.
Automotoklub nejen tento trenažér, ale i další simulátory nabízí široké veřejnosti při osvětové a preventivní činnosti, jež by měla snížit nehodovost na našich silnicích.
Po adrenalinovém zážitku pokračovali ministr s panem náměstkem exkurzí na Centrálním dispečinku silniční pomoci ÚAMK, který je tím místem, kam směřují nejen hovory z telefonů, pokud zavoláte na číslo 1234, ale kde se koncentrují i další moderní cesty možného spojení řidiče v nouzi a jeho pomoci.
Centrální dispečink, disponující nejmodernějšími technologiemi zabezpečuje velké spektrum činností pro naše motoristy nejen u nás doma, ale i v zahraničí.
Inspekce linky 1234
Ministra zajímaly konkrétní příklady, na kterých mu byl představen proces pomoci motoristům v nouzi od samotného zavolání na linku 1234 až po příjezd Žlutých andělů. Schopnosti, kapacita a robustnost Centrálního dispečinku, operujícímu v režimu 24/7, byla mnohokrát prověřena v praxi při neradostných událostech jako byly povodně, případně covidové vlny, kdy byl se našim pracovníkům podařilo úspěšně odbavit 18 tisíc hovorů za 24 hodin.
Nemusí to být jen neradostné důvody, proč se lidé obrací na linku 1234. Spektrum témat je skutečně široké a naši operátoři vyřizují požadavky řidičů nejen na asistenci v nouzi, ale například i pomohou s nákupem ve značkových e-shopech, pokud je tato služba součástí portfolia služeb automobilek, se kterými ÚAMK spolupracuje.
Lidé, kteří aktivně volají na linku 1234 a potřebují pomoc ÚAMK, nejsou jediní, kteří se mohou na Centrální dispečink dovolat. Ministra s doprovodem zajímaly i moderní systémy eCall, případně bCall, které jsou na základě evropské legislativy, konkrétně na základě rozhodnutí Evropského parlamentu a rady č. 585/2014/EU, do nových vozů od března 2018 montovány již jako standard, zavolají na naši linku automaticky v případě, že nejste po nehodě schopni zavolat si pro pomoc sami.
Součástí takového spojení mezi vozem a Centrálním dispečinkem je zároveň datová informace o typu vozidla, poloze vozidla a jeho poškození. Řidič tak má jistotu, že pokud je v nesnázích a nemůže aktivně zavolat pomoc, systém to udělá za něj.
Digitalizace a moderní technologie v ÚAMK byly posledním tématem, které vedení automotoklubu s vedením ministerstva diskutovalo a udělaly pomyslnou tečku za příjemným setkáním, ve kterém však bylo ještě mnoho témat, která by se dala společně diskutovat.
Zdroj: Igor Sirota
Přidejte odpověď