Český Citroën chce snížit počet dealerů

František Neuman
Spread the love

Šéf značky Citroën František Neuman hovořil na úterní tiskovce ve Ctěnicích o plánech na optimalizaci prodejní sítě značky. Ze současných 42 partnerů a 13 servisů má zůstat v roli hlavního dealera jen 27 prodejců a 12 servisů. Import nicméně hledá nového dealera pro jeden region.

„Optimalizace české prodejní sítě Citroën navazuje na plány naší mateřské automobilky Stellantis, která reagovala před dvěma lety na změny v blokové výjimce a ohlásila změny struktury globální sítě a tehdejším prodejcům rozdala dvouleté výpovědi. Plán směřuje ke snížení počtu hlavních dealerů, nikoli ke zmenšení počtu prodejních míst. Řada dealerů totiž přejde do takzvané subdealerské kategorie, ve které bude působit pod jiným hlavním prodejcem,“ řekl Neuman našemu časopisu s tím, že někteří dealeři také zcela ukončí činnost. „Půjde ale o dobrovolné ukončení spolupráce, například z důvodu vysokého věku majitele firmy,“ upřesnil šéf importu.

Hledá se dealer pro západní Čechy

Naopak posílit by chtěl západočeský region, kde v oblasti Chomutovska v současnosti chybí prodejna a servis. Tamní partner se totiž rozhodl věnovat jiné činnosti.

Změna korporátní identity

Dealery Stellantisu také čeká změna korporátní identity, showroomy mají mít sjednocený vzhled dle požadavků automobilky. Pro partnery Citroënu to znamená jednotnou šedou fasádu, bílý totem a změny v interiéru, kde by se měla objevit komfortnější čekací zóna s minikavárnou.

Ukázkový multibrand Stellantisu: zákazníci Peugeotu půjdou k modrému totemu, Citroënu k bílému totemu, Opelu ke žlutému totemu a zájemci o Alfu Romeo budou vyhlížet červený totem

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*