V Kongresovém centru Praha se 21. února sešli zástupci českých firem napříč všemi obory. Většinu účastníků akce spojuje podobný motiv – hledání nových zahraničních trhů jako reakce na složitější ekonomické podmínky. Na tiskovce promluvil i ministr financí Zbyněk Staňjura.
„Klienti po zahraničních kancelářích často vyžadují komplexnější služby. Nejen vyhledání a oslovení obchodních partnerů, ale i detailní analýzy tržního potenciálu,“ vysvětluje generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal s tím, že více než dříve se společnosti orientují na trhy mimo Evropu a místo subdodávek a základního spotřebního zboží se soustředí na technologické produkty s vyšší přidanou hodnotou.
V tomto směru hrají klíčovou roli nejen Exportní inkubátory a Exportní aliance, ale také Design Centrum agentury CzechTrade.
Příležitosti pro české exportéry se výrazně rozvíjí ve Spojených státech. Na to agentura CzechTrade reaguje lepším pokrytím tamního trhu, když v letošním roce otevře zahraniční kancelář v texaském Austinu, kde doposud žádná česká entita na podporu exportu nepůsobila. Největší zájem je však stále o geograficky nejbližší trhy v rámci Evropy.
Podle odborníků CzechTrade roste počet firem, které chtějí do oblasti střední Evropy exportovat služby, zejména různá digitální řešení. Zároveň si firmy více uvědomují význam produktového designu, který umí vtělit do finální podoby jejich výrobků. Současně se čeští vývozci posunují výše v hodnotovém řetězci, přibývá firem, které nabízejí finální produkty.
Zdroj: Erich Handl, Kongresové centrum Praha
Přidejte odpověď