Automobilka Stellantis posílila kapacity v oblasti inženýrství a softwarového vývoje a otevírá nové centrum v Polsku, čímž se její globální síť rozšiřuje na osm středisek.
Polské softwarové centrum, které se nachází v Gliwicích, v blízkosti výrobního závodu skupiny Stellantis, bude mít až 300 zaměstnanců specializujících se na analýzu dat, vývoj a validaci softwaru.
Při náboru talentů a budování nového softwarového centra v Polsku spolupracuje Stellantis se společností GlobalLogic Inc, poskytovatelem digitálních inženýrských služeb. Centrum se bude opírat o vzdělávací zařízení technického a akademického typu v regionu a zároveň doplní stávající technické provozy skupiny Stellantis v Evropě o nové zdroje pro vývoj softwaru. Tým polského softwarového centra se zaměří především na vývoj základního softwaru a softwarových aplikací a také na DevOps a automatickou validaci.
„Otevření nového softwarového centra v Polsku představuje další významný krok v realizaci našeho strategického plánu Dare Forward 2030,“ uvedl Yves Bonnefont, softwarový ředitel skupiny Stellantis. „Software hraje klíčovou roli v naší snaze stát se lídrem odvětví z hlediska zákaznických zkušeností s produkty a službami, stejně jako z hlediska našeho závazku dosáhnout do roku 2038 uhlíkové neutrality.“ Skupina Stellantis má nyní osm center pro vývoj softwaru v sedmi zemích:
– Brazílie: Pernambuco
– Francie: Poissy
– Německo: Rüsselsheim
– Indie: Bengalúr a Hajdarábád
– Itálie: Turín
– Polsko: Gliwice
– USA: Auburn Hills (stát Michigan)
Tým v Polsku se bude podílet na vývoji globální sítě pro tvorbu softwaru Stellantis, což je klíčem k úspěchu při vývoji softwarově definovaných vozů, které budou schopné nabízet funkce zaměřené na zákazníka po celou dobu své životnosti, včetně aktualizací a případného přidávání nových funkcí i několik let po uvedení vozidla do provozu.
„Vytvoření infrastruktury ve vozidle, která se dokáže bez námahy přizpůsobit očekáváním našich zákazníků, je základní součástí globální snahy skupiny Stellantis poskytovat špičková řešení mobility,“ uvedla Tara Vatcher, senior viceprezidentka pro softwarovou architekturu a vývoj ve skupině Stellantis.
Softwarová strategie skupiny Stellantis si klade za cíl rozvíjet technologické platformy nové generace s využitím stávajících schopností propojených vozidel a měnit tak způsob, jakým zákazníci komunikují se svými automobily. Do roku 2030 by tak měl Stellantis vygenerovat dodatečné roční příjmy ve výši 20 miliard eur.
Přidejte odpověď