Voděrádky v Říčanech hostily 8. února prezentaci nového modelu Peugeot 408, při které generální ředitel importu Marco Venturini zhodnotil i výsledky za loňský rok a hovořil o plány značky na letošek. Letos chce v Česku prodat 8500 peugeotů.
Peugeot loni prodal celosvětově 1 056 182 vozů, model 208 byl nejprodávanějším osobním automobilem v Evropě, model e-208, nejprodávanějším elektrickým autem v segmentu B, Peugeot 2008 třetím nejprodávanějším v segmentu B mezi SUV a model e-2008, druhý v segmentu B elektro.
V České republice byl už šestým rokem nejprodávanějším modelem Peugeot 2008 a značka u nás skočila s 4891 prodeji na devátém místě mezi osobními vozy. V kategorii lehkých užitkových automobilů skončil Peugeot třetí s prodejem 1802 kusů a pro letošní rok má ale ambicióznější plány.
Nový fastback 408
Hlavní pozornost byla pochopitelně věnovaná letošní první novince Peugeotu, modelu 408, který nabízí už na první pohled atraktivní tvary karoserie i zajímavý, uživatelsky příjemný interiér.
Zpočátku jsou v nabídce dva druhy pohonu, standardní benzinová verze 1.2 l/130 k a o 300 kg těžší hybridy 1.6 s vnějším nabíjením 1.6 l, ve dvou výkonových verzích 150 a 180 k. Nabízené jízdní výkony jsou u čistě benzinové verze rychlost až 210 km/h při kombinované spotřebě 6,0 l/100 km a u plug-in hybridu 225 km/h s normovanou spotřebou 1,1 l/100 km, resp. 235 km/h u výkonnější verze (1,2 l/100 km). Na jen elektrický pohon s rychlostí omezenou na max. 135 km/h, ujede plug-in hybrid 63 až 72 km.
Zájemce asi nepotěší o 12 l menší objem palivové nádrže (40 l) u plug-in hybridu. Vyznavače čistě elektrického pohonu jistě naopak potěší, že tato verze přijde na trh sice později, ale ještě letos.
Pro nový Peugeot 408 jsou připraveny také originální moderní asistenční systém, jako například Drive Assist, obsahující adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a udržováním vozidla v jízdní pruhu, plus poloautomatické ovládání změny jízdy v jízdním pruhu a včasné doporučení rychlosti. Novinkou je také „noční vidění“, umožňující rozpoznat zvířata, chodce nebo cyklisty před vozem v jízdním pruhu dříve, než se objeví v dosahu dálkových světel.
Na 4687 dlouhý osobní vůz s elegantní splývavou zádí a zavazadlovým prostorem až 536/1644 l (471/1611 l) u plug.in hybridu) jsou ceny s ohledem na slušnou úroveň výbavy od 830 000 Kč za benzinové verze opravdu konkurenceschopné.
Plug-in hybridy začínají od 1 070 tisíc a v plné „náloži“ se vejdou nové čtyřistaosmičky pod milion, resp. pod 1,3 milionu u plug-in hybridu, což je dnes velmi slušná nabídka.
Plány 2023 – 8500 aut
Pro rok 2023 předpokládá dovozce Peugeotů prodej 8500 nových vozů, zkrácení dodacích lhůt a nové lákavé prodejní akce.
V rámci prezentovaných vizí Peugeot slibuje, že v roce 2030 bude mít v Evropě 100 % vozů elektrický pohon, což zní při současném palivovém mixu, kdy např. loni připadlo na benzin 59,7 %, na naftu 34,59 %, zatímco na plug-in hybridy 3,21 % a na čistě elektricky poháněné modely 2,19 %, docela odvážně.
Když ani v letošním lednu se peugeotův palivový mix u nás nijak výrazně nezměnil. Na benzin připadlo 54,57 %, nafta si dokonce polepšila na 38,17 %, na plug-in hybridy zbylo 2,69 % a čistě elektrický pohon se zlepšil na 4,57 %.
Zákaznicky zajímavé budou novinky zaměřené na systémové objednávky od 1.1.2023, či doplnění nabídky o model 408 v segmentu fleetových vozů. V blízké budoucnosti počítá Peugeot se snižování hmotnosti u všech svých modelů, se zmenšením objemu odpadů při výrobě, omezení chromu, a zejména s vyšší elektrickou účinností.
Karel Beránek, Říčany
Přidejte odpověď