CzechTrade zve na exportní meeting

Spread the love

Meeting Point CzechTrade, největší proexportní událost v Česku, letos proběhne 20. a 21. února v Praze. České firmy zde mohou konzultovat své zahraniční obchodní záměry s řediteli z 52 zahraničních kanceláří, kteří poskytují firmám servis pro více než 60 zemí světa.

V nabídce zemí jsou letos nově Filipíny, Arménie, Katar a země Střední Ameriky a Karibiku, jako Dominikánská republika, Kostarika, Panama nebo Guatemala. Účastníci se mohou zdarma přihlásit až na 5 půlhodinových konzultací. Přítomni budou také odborníci z Klientského centra pro export a Design Centra CzechTrade.

Na Meeting Point CzechTrade každoročně přichází jednat téměř 400 českých firem. Ředitelé zahraničních kanceláří během 30 minut poskytnou expertizu k rozvoji byznysu v zahraničí, zhodnotí reálné šance zahraniční expanze a doporučí, jak nejlépe postupovat.

„Jde o jednu z nejdůležitějších akcí roku pro podporu internacionalizace českých firem. Konzultace s našimi odborníky na jednom místě jsou skvělou příležitostí, jak získat cenné informace, které nejsou dostupné z žádných jiných zdrojů. Vzhledem k bohatým zkušenostem zahraničních kanceláří na daném trhu firmy řeší konkrétní investiční i exportní příležitosti, možnosti propojení s vhodnými obchodními partnery, ale také způsob komunikace, který je pro každý trh specifický,“ říká o akci Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.

Příležitost expandovat do exotických destinací

Firmy mohou jednat jak se zástupci ze zemí Evropské unie, tak i z těch vzdálenějších, jako je Singapur, Nigérie nebo Mexiko. Úplně poprvé letos akce přivítá ředitele ze zastoupení na Filipínách, chybět nebudou ani zástupci kanceláří v katarském Dauhá či texaském Austinu, které jsou již v plném provozu. „Právě na první pohled exotičtější země mají pro řadu tuzemských firem obrovský potenciál k rozvoji obchodních aktivit. Odborníci CzechTrade asistovali u řady slibných příležitostí ke vstupu na zahraniční trhy a disponují znalostmi a kontakty, které jsou pro takový vstup klíčové,“ vysvětluje Radomil Doležal s tím, že například Nigérie je dosud nenasyceným trhem, a tedy obrovskou příležitostí pro výrobce z celého světa.

Meeting Point CzechTrade je zajímavou událostí také pro české firmy, které vnímají důležitost designu svých výrobků. O možnostech podpory a spolupráce v této oblasti se mohou poradit se specialisty Design Centra CzechTrade, které je národní platformou státní podpory designu.

„Design Centrum CzechTrade velmi aktivně propojuje firmy s designéry a pomáhá tak vytvářet konkurenceschopné produkty, které mají větší šanci uspět na zahraničním trhu. Na akci firmám představíme naše kompletní služby v oblasti produktového designu. Aktuální je zejména dotační iniciativa Design Credits, která poskytuje financování design-inovací malým a středním podnikům. Designérům nabízíme registraci do online databáze Adresář designérů CzechTrade, která slouží jednak jako seznam dodavatelů designérských služeb v rámci dotačních projektů a také jako platforma pro propagaci v zahraničí,“ říká Zuzana Sedmerová, vedoucí Design Centra CzechTrade. Konzultace poskytnou také odborníci z Klientského centra pro export, které je společnou aktivitou Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva zahraničních věcí a agentury CzechTrade.

Akce se uskuteční v pondělí a úterý 20.–21. února v Jižním sálu 3 pražského Kongresového centra. Na konzultace je nutné se přihlásit prostřednictvím formuláře na webových stránkách.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*