DODO loni utržilo 1,3 miliardy korun

Spread the love

Jeden z velkých flotilových zákazníků, logisticko-technologická společnost DODO. v roce 2022 doručila více než 5,8 milionu objednávek a dosáhla svého dosud nejvyššího obratu ve výši 1,3 miliardy korun.

Pro DODO v minulém roce jezdilo 2 300 kurýrů a tisícovka vozů v sedmi evropských zemích, kde firma obsluhuje nadnárodní i lokální klienty napříč 13 segmenty – od potravin přes hotové jídlo až po drogerii, drobnou elektroniku a sportovní náčiní. V minulém roce firma dokončila také rebranding a po úplném zrušení služeb osobního asistenta se již plně soustředí na B2B byznys.

Na další rozvoj a expanzi společnost v polovině roku získala 1,5 miliardy korun od investorů v čele s Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem.

Same-day logistika v 76 městech Evropy a napříč 13 segmenty

V roce 2022 se společnosti DODO opět podařilo překonat čísla z minulého roku, ať už se jedná o počet objednávek, obrat či množství obsluhovaných klientů. Společnost v loňském roce i navzdory vypjaté ekonomické situaci zaznamenala meziroční nárůst objednávek o 49 % na nynějších 5,8 milionu.

Obrat ve výši 1,3 miliardy korun pak znamená meziroční růst o 39 %. V nejrušnější den DODO napřič trhy rozvezlo celkem 25 497 objednávek. O plynulý chod všech logistických procesů se kromě více než 2 tisíc kurýrů staralo také 230 backoffice zaměstnanců napříč vývojem, financemi, marketingem a obchodem.

DODO v loňském roce působilo v 76 městech na sedmi evropských trzích, přičemž ke konci roku 2022 firma operovala v 13 různých segmentech trhu od potravin přes elektroniku a drogerii až po léčiva.

Mezi nejznámější klienty DODO patří Tesco, Košík, KFC, supermarkety ze skupiny REWE, drogerie Rossmann, lékárny Dr. Max či Benu, ale třeba i řetězec se sportovním vybavením Decathlon.

V minulém roce se navíc na objednávkách již z takřka 40 % podílely zahraniční trhy. Přes velmi silnou pozici na tuzemském trhu tak DODO ukazuje, že těžištěm byznysu bude čím dál více zahraničí, přičemž velké ambice má společnost především v regionu DACH, v čele se silným německým trhem.

Firma v polovině roku 2022 prošla rebrandingem, v rámci něhož dokonala svou transformaci z původní služby osobního asistenta na logisticko-technologickou společnost orientovanou plně na B2B segment trhu. V květnu firma rovněž ohlásila investici od skupiny investorů v čele s dvojicí Daniel Křetínský a Patrik Tkáč, kteří do DODO poslali částku 60 milionů euro, tedy zhruba 1,5 miliardy korun, a to především na expanzi na západní trhy i další rozvoj technologické platformy.

„Během loňského roku jsme se soustředili na nastavení mechanismů pro systematickou expanzi na velké západní trhy a v roce 2023 chceme tuto přípravu naplno zužitkovat. Nadále pracujeme na rozvoji naší vlastní logistické platformy, která je pro náš provoz i expanzi klíčová, a stejně tak se soustředíme na náš franšízový model, abychom mohli expandovat co nejefektivněji. Máme silné reference, podporu investorů i kapitál na budování lokálních obchodních a provozních týmů. Věřím, že se nám v následujících 12 měsících podaří na poli expanze výrazně pokročit, přičemž soustředit se budeme především na pro nás klíčové Německo,” popisuje CEO DODO Group Michal Menšík.

Přes 41 milionů kilometrů a tlak na udržitelnost

Za rok 2022 mají kurýři DODO na kontě přes 41 milionů najetých kilometrů. S pokračujícím růstem se tak DODO přirozeně stále důrazněji soustředí na udržitelnost.

Společnost používá vlastní, daty poháněnou logistickou platformu GAIA, která se stará o precizní plánování tras s cílem minimalizovat počet najetých kilometrů a dále zrychlovat doručování. DODO zároveň pravidelně testuje nové možnosti doručení, ať se už jednalo o použití elektrických vodních skútrů pro doručování po jezeře Balaton nebo například testování využití dronů pro doručování po městech, které se nedávno uskutečnilo v Budapešti.

„DODO ze startupu vyrostlo v jednoho ze šampionů svého oboru. Chtěli bychom dlouhodobě být jedním ze tří největších hráčů na poli last-mile delivery v Evropě, pokračovat v budování zdravého a odolného byznysu a zároveň nastavovat nové tržní standardy v doručování napříč všemi segmenty – ať už jde o doručování v den objednání nebo v přesném časovém slotu dle preference zákazníka. Věřím, že máme dobře našlápnuto a že jsme připraveni na další dlouhodobý růst, který e-commerce i přes aktuální situaci bezesporu čeká,” shrnuje plány na nadcházející rok Menšík.

Kromě růstu, nových posil či přechodu na skupinové řízení společnosti, v rámci nějž DODO letos posílil mimo jiné nový CEO pro český a slovenský trh Ivo Velíšek, se firma může za rok 2022 pochlubit také vítězstvím v soutěži Franchisa roku nebo opětovným zařazením do žebříčku nejrychleji rostoucích technologických firem v regionu Deloitte Fast50.

 

 

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*