V roce 2022 prodala Dacia 573 800 vozů, čímž zaznamenala 6,8% nárůst na klesajícím trhu ve srovnání s rokem 2021. Značka dosáhla milníku, když prodala 8milionté vozidlo od roku 2004.
Dacia dosáhla rekordních tržních podílů, které představovaly o 3,7 % prodejů osobních a lehkých užitkových vozidel* v Evropě (o 0,5 bodu více než v roce 2021), o 4,2 % prodejů OV* v Evropě (nárůst o 0,7 bodu oproti roku 2021).
O 7,6 % retailových prodejů OV** (což je klíčový faktor, který přispívá k úspěchu značky) v Evropě (nárůst o 1,4 bodu oproti roku 2021), čímž si upevňuje třetí místo.
• K tomuto úspěchu přispěl robustní produktový plán zahrnující čtyři klíčové modely:
o Dacia Sandero: 229 500 prodaných kusů, což je o 1,2 % více než v roce 2021;
nejprodávanější vůz na evropském retailovém trhu od roku 2017.
o Dacia Duster: 197 100 prodaných kusů, o 5,8 % více než v roce 2021; druhý
nejprodávanější vůz na evropském retailovém trhu v roce 2022 a
nejprodávanější SUV na retailovém trhu od roku 2018
o Dacia Jogger: 56 800 prodaných kusů v prvním roce; druhý nejprodávanější
vůz segmentu C, který není SUV, na evropském retailovém trhu
o Dacia Spring: 48 900 prodaných kusů, což je o 75 % více než v roce 2021; třetí
nejprodávanější elektromobil na evropském retailovém trhu
• Dacia nadále nově definuje to, co je podstatné. Má tak jedinečnou pozici
podporovanou jejími zákazníky, což dokazuje vedoucí postavení značky na trhu v
míře získávání a udržení zákazníků.
Přidejte odpověď