Saitz: Hyundai loni ovládl privátní sektor

Martin Saitz
Spread the love

Český Hyundai zakončil rok 2022 s 18 604 registrovanými novými vozy a s tržním podílem 9,69 % znovu obsadil pozici druhé nejprodávanější značky na českém trhu. Vyplývá to z dat SDA. Podle šéfa importu Martina Saitze značka dominovala segmentu privátních zákazníků.

Nejprodávanějším modelem značky Hyundai se jako tradičně stala i30, vyráběná ve výrobním závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích, která zaznamenala celkem 8236 registrací a vůbec poprvé se stala třetím nejprodávanějším modelem na českém trhu.

K šestitisícové hranici se s celkovým počtem 5816 registrací přiblížil další nošovický model SUV Hyundai TUCSON a potvrdil svou stoupající popularitu na českém trhu. Hranici tisícovky registrací v roce 2022 taktéž překonala dvojice kompaktních SUV BAYON a KONA.

Jsem rád, že se nám v uplynulém roce dařilo překonávat všechny překážky a zákazníkům dodávat jejich nové vozy v co nejkratším čase. Velmi si vážíme jejich přízně, druhá příčka v žebříčku značek a výrazný tržní podíl nám dělají velkou radost,“ komentuje výsledky značky generální ředitel Hyundai Motor Czech, Martin Saitz.

Většinu prodejů Hyundai na českém trhu tvoří modely se spalovacím motorem. Zatímco vozy s hybridním nebo plug-in hybridním pohonem jsou v celkovém objemu zastoupeny ve zhruba 5 %, u modelů s čistě elektrickým pohonem jde o téměř 2 %.

Nejoblíbenější značka českých rodin

Významných úspěchů Hyundai znovu dosáhl v privátním segmentu, v prodejích soukromým zákazníkům se stal vůbec nejpopulárnější značkou na českém trhu s 9 651 registracemi. Dosáhl tržního podílu 18,9 % a zaznamenal osmiprocentní nárůst oproti roku 2021.

Dva modely jihokorejské automobilky byly navíc v tomto tržním segmentu vůbec nejprodávanější ze všech – stejně jako v roce 2021 soukromé prodeje s 4186 registracemi ovládl model i30, na druhou příčku se s 2960 kusy posunul model TUCSON.

Stoupající popularita našich modelů v privátním segmentu nás nesmírně těší, protože ukazuje, že na domácím trhu máme své pevné místo a českým zákazníkům dokážeme stabilně přinášet skutečně atraktivní nabídku. Oba naše nejpopulárnější modely navíc letos projdou faceliftem a já jsem přesvědčený o tom, že si svou popularitu mezi Čechy udrží i nadále,“ uvedl Martin Saitz.

Nošovický model i30 patřil k tahounům prodeje značky

 

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*