Mercedes-Benz obhájil pozici v segmentu nákladních aut

Spread the love

V roce 2022 bylo podle údajů z registru vozidel z 2.1.2023 v ČR nově registrováno celkem 8.563 nákladních automobilů, tedy jen o necelých 300 vozidel více, než v roce 2021. Z toho bylo 1.795 nákladních vozidel Mercedes-Benz s celkovou hmotností nad 6t. Mercedes-Benz Trucks tím dosáhl opět prvního místa mezi dovozci a výrobci nákladních vozů, přičemž si oproti loňsku vylepšil podíl na trhu z 18,4% na 21%.

V České republice bylo loni registrováno 1070 kusů tahačů návěsů značky Mercedes-Benz, což znamená tržní podíl 20,8%. V podvozcích pro různé druhy speciálních nástaveb značka registrovala 557 ks vozidel, což znamená tržní podíl 27,1% a taktéž tradiční první pozici v této kategorii s velkým odstupem od dalších výrobců. Bohužel přetrvává složitá situace v dodávkách komponentů a dílů pro výrobu vozidel. Výsledný počet dodaných vozidel stále neodpovídá poptávce. Pokud by výrobci dokázali uspokojit všechny letošní poptávky, mohl trh v ČR dosáhnout i k hodnotě výrazně nad hranicí 10.000 registrovaných nákladních vozidel.

Prodej malých nákladních vozů Fuso Canter byl podle importu též úspěšný. Prodejem 69 ks dosáhl v kategorii srovnatelných produktů tržního podílu 48,6%, což také znamená první místo v této kategorii.

„Jedním z hlavních argumentů pro vozidla značky Mercedes-Benz Trucks jsou jejich nízké provozní náklady a bohatá nabídka doprovodných služeb. Telematické služby pod hlavičkou FleetBoard a MB Uptime patří k těm hojně využívaným. Služby systému FleetBoard aktuálně využívá více než 4.200 vozidel v České republice. Systém FleetBoard prošel v poslední době zásadní technologickou změnou. Backend systému byl přenesen do cloudového řešení, a to vše za plného provozu systému. Tento krok je velmi důležitý především pro blízkou budoucnost, protože digitalizace nákladních vozidel se ve všech směrech velmi dynamicky rozvíjí a potřebuje stále rychlejší a výkonnější přenos dat pro stále více připojených vozidel,“ uvedla značka.

Návazný vývoj nového uživatelského prostředí FleetBoard Kosmos je v plném proudu. To, že je telematika vynikajícím nástrojem pro snižování nákladů na provoz vozidel, dokládají výsledky soutěží řidičů, které naše společnost pravidelně vyhlašuje. Řidiči v soutěžích opakovaně boří hranice ve snižování spotřeb a ukazují tak, jak nízkých provozních nákladů mohou nákladní vozidla Mercedes-Benz při svém běžném provozu dosahovat. A to se týká nejen dálkové dopravy, ale i dopravy stavební. Systém FleetBoard je již přes 20 let na českém trhu a je bezesporu neúčinnějším nástrojem pro zlepšování jízdního stylu řidičů, snižování opotřebení vozidel, spotřeby paliva a současně i snížení tolik diskutovaných emisí CO2. FleetBoard slaví své úspěchy dokonce i u komunálních vozidel při svozu odpadu. Práce s řidiči v kombinaci s naším profesionálním školením řidičů jsou stále jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zmíněných skvělých výsledků lze dosáhnout.

Další naprosto unikátní službou je MB Uptime. Tato služba pracuje s informacemi o technickém stavu vozidla v reálném čase a umožňuje včasné plánování servisu a údržby tak, aby prostoje vozidla byly co nejmenší. Díky MB Uptime jsme schopni našim zákazníkům poskytnout ještě lepší péči ze strany servisů Mercedes-Benz a služby Servis24. MB Uptime v ČR využívají zákazníci již ve více než 2.500 vozidlech. Navíc v roce 2023 k službám FleetBoard a MB Uptime přibyde služba další, a to MB TruckLive.

Tato služba bude na první 3 roky zdarma. Hlavním účelem TruckLive je zajištění pokud možno 100% konektivity všech nákladních vozidel MB. Díky tomu budeme moci našim zákazníkům poskytnout ještě více služeb, jako je například lokalizace vozidla v případě nehody a jeho vzdálená diagnostika, vzdálená aktualizace SW jednotek ve vozidle, MB Truck App Portal a mnoho dalších. Na služby FleetBoard a MB Uptime v novém kabátě FleetBoard Kosmos se mohou naši zákazníci těšit zejména u našich nových elektrických nákladních vozidel. Novou službou, určenou pro elektrická vozidla je i FleetBoard Charge Management. Tato služba komunikuje primárně přímo s nabíjecími stanicemi a slouží k řízení a optimalizaci jejich provozu. I toto je FleetBoard. Je tedy více než jasné, že budoucnost patří konektivitě.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*