Thein Industry zaměřující se na investice a aktivity v oblasti strojírenství, průmyslu a vodíkových technologií, zprostředkovala pro českou skupinu Packeta Group, kam patří také Zásilkovna, test vodíkových dodávek značky HYVIA. Jde o první koordinaci českých firem za účelem využití vodíku v komerční silniční přepravě.
Testovací období poběží do konce tohoto roku, během něj Packeta v Německu vyzkouší v reálném provozu vodíkové dodávky Master Van H2-TECH značky HYVIA spadající do skupiny Renault, s níž Thein Industry dlouhodobě strategicky spolupracuje. Výsledkem tříměsíčního testu bude detailní případová studie, na jejímž základě budou firmy jednat o dalších krocích vedoucích k rozvoji vodíkové mobility v oblasti přepravy zboží s cílem rozšíření vodíkových dodávek také v Česku.
Alternativní pohony jsou aktuálně celosvětově probíraným tématem především z hlediska ekologie. Thein Industry vidí od počátku velký potenciál právě ve vodíku, a to hned díky několika jeho přednostem. Oproti jiným formám pohonů se vodík vyznačuje nulovým znečištěním a nižší hmotností a jeho doplnění do vozidla je narozdíl od elektromobilů časově úspornější. Zásilkovna a celá skupina Packeta si důležitost udržitelnosti svého podnikání uvědomuje a své kroky vede k plně udržitelnému dodavatelskému řetězci.
„Podporujeme dopravní a logistické společnosti v jejich snaze o využívání „čistých“ alternativ pohonu, pomáháme jim digitalizovat a automatizovat výrobní procesy a díky moderním technologiím je posouvat stále dopředu. S každou z našich společností navíc systematicky pracujeme na rozvoji a modernizaci výroby, procesů a služeb. Spojení se Zásilkovnou a firmami ze skupiny Packeta nám tedy připadá zcela přirozené. Jedná se totiž o českou technologicky vyspělou firmu působící v celé Evropě, která má zájem své procesy stále zefektivňovat,“ říká Filip Budník, Investment Director společnosti Thein Industry.
Thein Industry dlouhodobě podporuje české a slovenské firmy v modernizaci pomocí vodíkových technologií. Skrze svou firmu Hydrogenic Technology se věnuje také jejich samotnému vývoji. Momentálně intenzivně pracuje na implementaci vodíkového pohonu v oblasti železniční dopravy.
Renault Master Van H2-TECH v číslech:
⋅ Dojezd: až 500 km
⋅ Čas na tankování: 5 minut
⋅ Palivový článek: 30 kW
⋅ Úložný prostor: 12 m3
⋅ Nulové emise CO2
⋅ 100% bezpečné
⋅ Nádrž obsahuje: 6 kg vodíku
Přidejte odpověď