Jaguar Land Rover nemá čipy, sníží výrobu

Spread the love

Automobilka Jaguar Land Rover kvůli přetrvávajícímu nedostatku čipů snižuje výrobu ve svých továrnách v britských městech Solihull a Halewood. Závodu JLR v Nitře na Slovensku se opatření podle ní netýká.

Předpokládá se, že toto opatření bude pouze dočasné, uvedla BBC.  Snížení výroby by se podle serveru mělo dotknout například modelů Jaguar F-Pace a Land Rover Discovery Sport. Pozornost automobilky se nyní soustředí na rentabilnější modely, jako je například Range Rover, jejichž produkce v posledních měsících roste.

Automobilový průmysl zažívá pokračující výpadky v globálním dodavatelském řetězci pro polovodiče,“ uvedl Jaguar Land Rover. Dodal nicméně, že jeho situace by se měla zlepšovat díky novým dohodám s partnery v oblasti polovodičů, což by mělo firmě umožnit výrobu automobilů zvyšovat.

Studie poradenské společnosti Alix Partners nedávno předpověděla, že globální automobilový průmysl se bude s omezováním výroby v důsledku nedostatku čipů potýkat přinejmenším do roku 2024. Upozornila, že poptávka po čipech pro automobily s rozvojem digitalizace a elektrifikace roste, zatímco dodavatelé čipů se kvůli hrozbě hospodářské recese a stoupajícím úrokovým sazbám zdráhají investovat do nových výrobních kapacit.

Produkce automobilů v Británii podle údajů britského svazu výrobců a prodejců aut SMMT navzdory říjnovému růstu nadále zůstává pod úrovněmi z doby před příchodem pandemie covidu-19. V říjnu se výroba meziročně zvýšila o 7,4 procenta na 69.524 vozů, podle SMMT se však výrobci stále potýkají s nedostatkem součástek.

„V dodavatelském řetězci jsou opravdové nedostatky, zejména v případě polovodičů, což vede ke skutečně nevyzpytatelnému vývoji produkce,“ uvedl šéf SMMT Mike Hawes. „V říjnu produkce stoupla, očekáváme ale, že bude i nadále kolísat, zvlášť když některé součástky pocházejí z Číny, “ dodal.

Výrobu v Číně letos omezují restrikce, které tamní úřady zavádějí v rámci politiky nulové tolerance vůči covidu.

Británie podle Hawese zdaleka nedisponuje kapacitami pro výrobu dostatečného množství čipů pro automobilový průmysl. „Jsou zapotřebí masivní investice,“ prohlásil šéf SMMT. „Měli bychom vyrábět kolem milionu aut ročně. Takže když potřebujete kolem 1500 čipů na jeden automobil, je jasné, jak neuvěřitelně velké množství čipů je potřeba jen pro automobilový průmysl,“ dodal.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*