Z výrobní linky v Nošovicích sjel 14. listopadu 4 000 000. Hyundai, kterým se stal TUCSON N Line s dynamickou výbavou a v mild-hybridní verzi, určený pro zákazníci z Olomouce.
Navzdory pandemii, celosvětovým problémům s dodavatelskými řetězci a dalším vnějším vlivům se společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) daří držet vysoké tempo výroby. Letos očekává, že vyrobí přes 321 000 vozů, čímž překoná „předpandemický“ rok 2019.
„Naši zaměstnanci a dodavatelé si zaslouží nesmírné uznání, jak se dokázali vypořádat s výzvami posledních let. Těší mě, že díky jejich schopnostem a píli můžeme oslavit další kulatý milník. Nošovický závod má pro skupinu Hyundai velkou důležitost, a jeho význam v nejbližších letech s ohledem na výzvy, kterým autoprůmysl čelí, ještě poroste,“ uvedl prezident HMMC Cheolseung Baek.
Čtvrtý milion vyrobených aut reflektoval trend elektrifikace. Zatímco do roku 2019 se v Nošovicích vyráběly vozy výhradně s čistě benzínovým nebo naftovým pohonem, zkraje roku 2020 vypukla výroba modelu Hyundai KONA Electric, který se stal prvním sériově vyráběným elektromobilem nové generace v ČR. S novou verzí modelu TUCSON, která přišla do výroby na podzim 2020, pak začala v Nošovicích produkce také hybridních a plug-in hybridních vozidel. Dlouhodobě naopak klesá podíl aut s dieselovými motory, kterých je letos jen 9 %.
Elektrifikovaná auta, tedy elektromobily, hybridy a plug-in hybridy, tvoří letos ve výrobě bezmála 40 %, a jejich podíl bude nadále růst.
Vozy z Nošovic nejen pro Evropu
Dlouhodobě nejvyráběnějším autem z Nošovic je Hyundai TUCSON, který tvoří přes 70 % produkce. Modelová řada i30 s karosářskými variantami hatchback, kombi a fastback se podílí přibližně 17 %, desetinu produkce obstarává KONA Electric a zbylou část výroby tvoří oceňovaný ostrý vůz i30 N, který se vyrábí jako hatchback i fastback.Největším zákazníkem je pro HMMC i nadále Německo, kam zamířilo přes 14 % letošní produkce. Na dalších příčkách jsou Velká Británie, Španělsko a Francie. TUCSON je letos v Evropě v čele segmentu kompaktních SUV, čímž navázal na skvělé prodejní výsledky z loňska. Oblíbené SUV z Nošovic ale ve velkém míří také do zemí Středního východu a dalších koutů světa. V letošním roce putovala auta z HMMC do 66 destinací.
Zatímco celkovému pořadí největších odběratelů i letos jasně vévodí Německo, v případě modelu i30 je žebříček vyrovnanější. O první místo se prakticky se stejným počtem aut dělí Německo a Polsko, třetím největším odběratelem modelové řady i30 je pak Česká republika – v tuzemsku je i30 letos nejprodávanějším modelem v privátním segmentu. Na dalších pozicích jsou Slovensko, Rakousko a Rumunsko. Elektromobil KONA Electric z Nošovic je nejžádanější v Německu, Francii, Norsku a Itálii a pro ostrý vůz i30 N je po Německu druhým největším trhem Austrálie.
„Letos v dubnu jsme navýšili rychlost výrobní linky z 57 na 65 vozů za hodinu, a ta se nám daří držet i přesto, že se musíme vypořádat s celosvětově nelehkou situací s dodávkami dílů. Evidujeme velkou poptávku po našich autech a snažíme se naše zákazníky maximálně uspokojit. V současnosti se také intenzivně věnujeme přípravě na nové projekty, které se ve výrobě objeví v příštích letech. Na jejich vývoji spolupracuje tým našich inženýrů, kteří se podílí nejen na zajištění vyrobitelnosti auta na našich výrobních linkách, ale také na ověření jeho funk
ních vlastností. Díky tomu máme možnost ovlivnit také charakter a parametry vozů,“ řekl Martin Klíčník, vedoucí subdivize výroby HMMC.
Ruku v ruce s novinkami v modelovém portfoliu jdou i změny ve výrobě. Nošovický Hyundai mj. investuje do technologicky vyspělé automatizace. Příkladem je přeprava baterií pro model KONA Electric ze skladu na výrobní linku, kterou obstarávají autonomní vozíky, a např. v létě přibyla v hale Finální montáže nová robotická stanice složená ze šesti robotů, která plně automaticky utahuje veškeré důležité spoje na podvozku.
Počet zaměstnanců s ohledem na navýšení výroby meziročně stoupl, nyní v HMMC pracuje bezmála 3 300 zaměstnanců, z nichž 92 % jsou občané České republiky. Průměrnému zaměstnanci je přes 38 let a v HMMC pracuje již více než 8 let. Společnost nabízí svým zaměstnancům v rámci Moravskoslezského kraje i celé republiky nadprůměrné finanční ohodnocení a širokou škálu zaměstnaneckých benefitů.
Specifikace jubilejního 4 000 000. auta
Hyundai TUCSON N Line
- benzínový motor 1,6 T-GDI Mild Hybrid
- dynamická výbava N Line s paketem Premium
- pohon všech kol
- automatická 7st. DCT převodovka
- barva karoserie Shadow Grey + dvoubarevné lakování s černou střechou
- interiér v barvě Obsidian Black
Zajímavosti o výrobě
- Dosud nejvyráběnějším modelem HMMC je TUCSON minulé generace – vyrobeno 1 180 445 ks (29,5 % všech aut) – nové generace modelu TUCSON bylo za dva roky od spuštění výroby do října 2022 vyprodukováno 423 274 ks.
- Nejsilnější rok byl 2016, kdy se vyrobilo 358 400 ks (246 683 ks Tucson 3. generace, 73 337 ks i30 2. generace, 33 609 ks ix20, 4 771 ks i30 3. generace), v letošním roce je plán 321 500 ks vozidel.
- V roce 2008 bylo vyrobeno 12 473 ks (vše 1. generace i30), první kompletní rok byl 2009, kdy se vyrobilo 118 022 vozů (111 934 ks i30, 6 088 ks Kia Venga).
Přidejte odpověď