Valeo ukázalo novinářům R&D centrum

Spread the love

Praha je hlavním centrem výzkumu a vývoje společnosti Valeo pro ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) a tepelné systémy. Novinářská exkurze měla za cíl představit dvacetiletou historii působení Valea v Česku a dovednost, vybavení a testovací zařízení, které je k službám všem hráčům pro mobilitu budoucnosti.

V centru v současné době pracuje 700 inženýrů. 20 procent členů týmu pochází ze zahraničí, tým je složen ze 33 různých národností a 38 inženýrů má doktorát. Na tuto velikost se centrum rozrostlo během dvaceti let působení v Česku. V areálu v Hostivaři jsou k dispozici 4 budovy a v se středočeských Milovicích má Valeo testovací polygon.

Testovací polygon Milovice

Každý třetí automobil na světě je vybaven asistenční technologií Valeo. V automobilovém průmyslu je Valeo jediným výrobcem laserového skeneru LiDAR ve velkých sériích.  Je chráněn více jak 500 patenty a byl již vyroben pro více než 170 000 vozidel. Lidary Valeo umožní získat certifikát pro automatizovanou jízdu 3. úrovně některým modelům Mercedes-Benz a Stellantis.

LiDAR SCALA je vyvíjen již ve třetí generaci

 

Testovací bus pro LiDARY

 

Bus je vybaven pro práci v reálném provozu

 

Tatra bude používat LiDAR pro detekci objektů v blízkosti vozidla

Pražské týmy se podíleli na koncepci DMS (Driver Monitoring System – systém monitorování řidiče). Systém předvídá rizika mikrospánku a nepozornosti řidiče a když je to nutné odešle alarm.

DMS využívá pro vyhodnocení kondice řidiče strojové učení

Valeo Park4U Home je díky strojovému učení schopná reprodukovat určité parkovací manévry, které se před tím naučila. Vůz umí zaparkovat autonomním způsobem i ve složitém prostředí.

Strojové učení autonomního parkování

 

Detekce objektů v okolí vozidla pomocí radarů

Valeo vyvíjí inovativní systémy tepelné regulace baterií a systémy pro zajištění komfortu v kabině. V elektromobilu například musí být klimatizace výrazně tichá. Vývojové centrum disponuje klimatickou a akustickou komorou pro testování vyvíjených systémů.

Tepelné čerpadlo snižuje spotřebu elektromobilů až o 30 procent v zimě

 

Akustická komora slouží k testování hlučnosti klimatizací

Valeo se bude dále soustředit na výzkum a vývoj v oblastech elektrifikace, asistenčních systémů, zlepšení komfortu pro posádku a osvětlení. Do výzkumu investuje více než 10 procent tržeb z komponent prodaných automobilkám.

 

 

 

 

 

 

 

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*