Praha je hlavním centrem výzkumu a vývoje společnosti Valeo pro ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) a tepelné systémy. Novinářská exkurze měla za cíl představit dvacetiletou historii působení Valea v Česku a dovednost, vybavení a testovací zařízení, které je k službám všem hráčům pro mobilitu budoucnosti.
V centru v současné době pracuje 700 inženýrů. 20 procent členů týmu pochází ze zahraničí, tým je složen ze 33 různých národností a 38 inženýrů má doktorát. Na tuto velikost se centrum rozrostlo během dvaceti let působení v Česku. V areálu v Hostivaři jsou k dispozici 4 budovy a v se středočeských Milovicích má Valeo testovací polygon.
Každý třetí automobil na světě je vybaven asistenční technologií Valeo. V automobilovém průmyslu je Valeo jediným výrobcem laserového skeneru LiDAR ve velkých sériích. Je chráněn více jak 500 patenty a byl již vyroben pro více než 170 000 vozidel. Lidary Valeo umožní získat certifikát pro automatizovanou jízdu 3. úrovně některým modelům Mercedes-Benz a Stellantis.
Pražské týmy se podíleli na koncepci DMS (Driver Monitoring System – systém monitorování řidiče). Systém předvídá rizika mikrospánku a nepozornosti řidiče a když je to nutné odešle alarm.
Valeo Park4U Home je díky strojovému učení schopná reprodukovat určité parkovací manévry, které se před tím naučila. Vůz umí zaparkovat autonomním způsobem i ve složitém prostředí.
Valeo vyvíjí inovativní systémy tepelné regulace baterií a systémy pro zajištění komfortu v kabině. V elektromobilu například musí být klimatizace výrazně tichá. Vývojové centrum disponuje klimatickou a akustickou komorou pro testování vyvíjených systémů.
Valeo se bude dále soustředit na výzkum a vývoj v oblastech elektrifikace, asistenčních systémů, zlepšení komfortu pro posádku a osvětlení. Do výzkumu investuje více než 10 procent tržeb z komponent prodaných automobilkám.
Přidejte odpověď