BMW kupuje tuningovou firmu ALPINA

Spread the love

Malosériový výrobce značky ALPINA z Buchloe u Mnichova se stává součástí BMW Group. Rodina Bovesiepenových, která továrnu vlastní, kupní cenu nezveřejnila. Uzavření transakce ještě podléhá různým odkladným podmínkám, zejména potom schválení příslušnými antimonopolními úřady.

Společnost ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG, německý výrobce automobilů se sídlem v Buchloe v bavorském okrese Ostallgäu, byla založena 1. ledna 1965.

Od 60. let 20. století se zabývala tuningem a motoristickým sportem, přičemž v roce 1978 začala vyrábět osobní automobily postavené na základech produktů BMW AG.

Od roku 1983 je tato společnost registrována u Spolkového úřadu pro motorovou dopravu ve Flensburgu jako oficiální výrobce automobilů a zaměstnává přibližně 300 lidí. V roce 2021 bylo v Buchloe vyrobeno zhruba 2000 vozidel. Kromě Německa a Evropy jsou pro společnost ALPINA důležitými trhy také Japonsko, USA a Blízký východ. Druhou hlavní oblastí činnosti rodinného podniku je vinařství ALPINA.

Dlouhodobá dohoda o spolupráci, která byla koncem roku 2020 prodloužena o dalších pět let, vyprší 31. prosince 2025. Obě strany se dohodly, že nebudou zveřejňovat žádné finanční podrobnosti. Nedojde k nabytí žádných akcií společnosti.

„Automobilový průmysl se nachází uprostřed rozsáhlé transformace směrem k udržitelné mobilitě. Z tohoto důvodu je třeba pravidelně přehodnocovat stávající obchodní modely. Již více než padesát let firma z Buchloe ukazuje, jak díky pečlivému přístupu k detailům poskytovat prvotřídní kvalitu. Stejnou vášní pro stavbu automobilů se řídí i BMW Group. Proto se nyní pouštíme do nové kapitoly našeho dlouholetého partnerství. Získání práv na ochrannou známku nám umožní utvářet dlouhodobý směr vývoje této tradicí opředené značky. Jsme rádi, že můžeme značku ALPINA přivítat v rodině BMW,“ řekl Pieter Nota, člen představenstva odpovědný za zákazníky, značky a prodej.

Transformace směrem k elektromobilitě a rostoucí regulace po celém světě, zejména emisní legislativa, validace softwaru a požadavky na asistenční a monitorovací systémy řidiče, mají za následek výrazně vyšší rizika pro výrobce malých sériových vozů. Vedení společnosti ALPINA řeší tuto situaci strategickou reorganizací, která zajistí dlouhodobou životaschopnost centrály firmy v Buchloe.

Andreas Bovensiepen, spoluředitel společnosti ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG, vysvětluje: „Včas jsme rozpoznali výzvy, kterým čelí automobilový průmysl, a nyní nastavujeme správný směr pro společnost ALPINA a pro naši rodinnou firmu Bovensiepen. Tímto začíná nová kapitola. Značka ALPINA i naše společnost mají mimořádně dobrý zvuk. Protože BMW a ALPINA spolupracovaly a důvěřovaly si po celá desítiletí, učinili jsme rozhodnutí neprodat ALPINU jen tak nějakému výrobci. Proto je strategicky správné rozhodnutí, že značka ALPINA bude v budoucnu spravována právě BMW Group.“

Spolupráce bude pokračovat, ale v jiné podobě: Společnost vlastněná rodinou Bovensiepenových bude v rámci stávající spolupráce až do konce roku 2025 nadále využívat své inženýrské znalosti při vývoji, výrobě a prodeji vozů BMW ALPINA. Stále tak budou vznikat vozy postavené na modelech BMW, které tým ALPINA rozsáhle upraví, zejména v oblastech motorů a převodovek, stejně jako podvozků, aerodynamiky a provedení interiéru. Vozy BMW ALPINA jsou sestaveny na výrobních linkách BMW, odkud se přesunou do Buchloe, kde probíhá finální montáž zahrnující také individuální interiéry vyrobené podle specifikací zákazníka.

V centrále v Buchloe bude dlouhodobě pokračovat poskytování servisních služeb, náhradních dílů a příslušenství pro současné a starší portfolio vozů BMW ALPINA. Ve stávající poprodejní péči nedojde k žádným změnám. V rámci strategické spolupráce mezi oběma společnostmi dojde k dalšímu rozšíření již existujícího partnerství v podobě poskytování vývojových služeb z Buchloe pro BMW. Obchod s vínem, který je rovněž součástí rodinné firmy, zůstane nedotčen.

„BMW a ALPINA se k sobě dokonale hodí! Značka ALPINA za posledních 50 let vyspěla společně s BMW a má vše, co je potřeba k tomu, aby rozbušila srdce automobilových znalců po celém světě. Nachází tu správnou rovnováhu mezi kultivovaně sportovním charakterem, luxusem a exkluzivitou. Jsme potěšeni, že můžeme získat práva na ochrannou známku ALPINA a rozšířit portfolio BMW o vozy odrážející novou DNA,“ řekl Jens Thiemer, senior viceprezident pro zákazníky a značku BMW.

Rok 2021 byl nejúspěšnějším rokem v historii společnosti ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG. Na tomto silném základu bude rodinný podnik strategicky upravovat svůj další rozvoj s cílem čelit regulačním výzvám a technologickým změnám v oboru. To zajistí dlouhodobé fungování společnosti v Buchloe.

„Budeme pokračovat v životním díle našeho otce a investovat do stejně známého jména Bovensiepen. Díky našim odborným znalostem a vysokým standardům kvality přineseme v budoucnu na trh další atraktivní dopravní prostředky,“ vysvětluje spolumajitel společnosti Florian Bovensiepen. „Bez našich kreativních, vysoce schopných a loajálních zaměstnanců by úspěch společnosti ALPINA nebyl možný. Spoléháme na sílu naší společnosti, našeho týmu a našich rodin. Zároveň si spolu s BMW Group uvědomujeme naši společenskou odpovědnost vůči zaměstnancům a uděláme vše pro to, abychom zmírnili případné dopady vyplývající z této reorganizace.“

Prodej práv k ochranné známce BMW a z toho vyplývající ukončení produkce současného výrobního programu vozů ALPINA na konci roku 2025 bude mít dopad na stávající pracovní místa v centrále v Buchloe.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*