Vondráček šéfredaktorem názorového webu

Spread the love

Bývalý šéfredaktor časopisu Maxim a motoristický novinář Pavel Vondráček zkoušel několik let štěstí jako majitel obchodu a restaurace v Dlouhé ulici. Nadějně rozjetý podnik ale nakonec prodal a opět se živí novinařinou. V srpnu se objevil na nové šéfredaktorské pozici.

„Třípatrový obchod, kde jsme se společníky nabízeli možské delikatesy a další zboží, měl nadějný začátek, ale nakonec nás ubily regulační zásahy. Zákaz prodeje piva po 10 hodině pro nás znamenal konec zisků. Nájem obchodu ve výši 450 tisíc korun měsíčně se nedal utáhnout,“ řekl nám tehdy Pavel s tím, že se opět naplno věnuje publicistice.

Nové úkoly na Křetínského webu Info.cz

Letos v srpnu převzal vedení názorového webu Info.cz po zakládajícím šéfredaktorovi Michalu Půrovi. Ten v letech 2003 až 2013 řídil časopis pro muže Maxim, tutéž značku dnes nese Vondráčkův podcast na Info.cz.

Poté řídil zábavně-informační web G.cz vycházející pod Extra Online Media, později vedl tištěný cestovatelský dvouměsíčník Travel Digest. Půr z čela Info.cz odešel v květnudo nového mediálního projektu Datarun, který založil společně s mediálním manažerem Vladimírem Piskáčkem.

Info.cz vydává firma CMI News, součást mediálního konglomerátu Czech Media Invest kolem Daniela Křetínského, který také rozjezd webu dotoval desítkami milionů.

Nový šéfredaktor Vondráček chce záběr titulu rozšířit. „Ponechám společenské, politické texty, ale zároveň musím webu vdechnout úplně jiný duch, dívat se na aktuální problémy z různých úhlů a hledat neotřelé pohledy,“ říká v podcastu Aust, v rozhovoru, který vyjde příští středu.

„Mrzí mě, že odchází dosavadní zástupce šéfredaktora Lukáš Pospíšil, velice dobrý editor. Dosavadní jádro redakce zůstává,“ uvádí Vondráček k personáliím. Mezi autory podle něj mají být nově například Radek Kovanda nebo Adam Maršál, s nimiž Vondráček dělal už v Maximu, či třeba překladatel a publicista Ladislav Nagy. Jinak má být nastaven také paywall, respektive to, které texty či podcasty budou za předplatné a které volně dostupné, financované konkrétními partnery.

„Mě zajímá Info.cz jako místo, kde z textů, videí, podcastů a newsletterů můžu poskládat smysluplný obraz. Samozřejmě obraz ironický, nepatetický, opravdový i konfliktní,“ shrnuje svou vizi nový šéfredaktor. Vondráček zdůrazňuje, že dobrý obsah nemůže vznikat od stolu, ale musí se jít fyzicky za tématy. Trvá také na redakčním potkávání se a inspirování: „Každý, kdo pracuje na home office, kreativně hnije.“

Zdroj: archiv, mediar.cz

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*