Šéf divize Das WeltAuto Porsche Česká republika Martin Kadečka pozval zástupce autorizovaných partnerských míst a vybrané novináře na „BEV Day“ do drážďanské továrny Gläserne Manufaktur, kde vznikají elektrické vozy Volkswagen ID.3.
„Elektromobily je nutno vnímat jako nedílnou součást našeho byznysu,“ komentuje situaci Martin Kadečka. „Protože víme, jak je toto téma důležité, rozhodli jsme se uspořádat praktickou exkurzi do světa elektromobilů pro naše partnery. Řada z nich totiž s elektromobilem větší zkušenost neměla,“ dodává Kadečka.
Pro cestu do Drážďan byl zvolen ideální mix elektromobilů koncernu Volkswagen: od nejdostupnějších modelů Volkswagen ID.3 a Cupra Born, přes rodinná SUV Volkswagen ID.4 a ID.5 GTX s pohonem 4×4 až po luxusní Audi Q8 e-tron s obří baterií či extrovertní MPV Volkswagen ID.Buzz, za nímž se každý zvědavě otočí.
„Nejdůležitější je prolomení bariér mezi světem spalovacích a elektrických aut. Jakmile někdo elektromobil vyzkouší, návrat do jeho spalovacího auta mu pak přijde jako krok do minulosti,“ vysvětluje Martin Kadečka.
„Osobně jsem byl zvyklý na klasické služební vozy jako Volkswagen Arteon či Tiguan. Jak jsem ale dostal možnost přesednout do aktuálního Volkswagenu ID.5 GTX s pohonem všech kol, nevidím důvod k návratu do světa spalovacích aut. Reálný dojezd mezi 400-500 km mě nijak nelimituje a za volantem elektromobilu se člověk svým způsobem uklidní,“ říká M. Kadečka.
Podobné dojmy z přítomných elektromobilů měli také prodejci, zastupující partnery Auto Jarov, Auto Strakonice, Louda Auto, Olfin Car, Autocentrum Jan Šmucler nebo Amond. A nadšení pokračovalo i při 75minutové exkurzi Gläserne Manufaktur, tedy Skleněné továrny v Drážďanech, kde se aktuálně kompletují elektromobily Volkswagen ID.3. Proces výroby jako by reflektoval relaxovaný způsob jízdy s BEV.
„Místo typického výrobního taktu kolem jedné minuty je zde takt produkce 13minutový, denně je zde kompletováno jen 38 vozů ID.3. Nesetkáte se zde s hlukem, zápachem z laků či svařování, tohle je absolutně čistá práce. Montážní dělníci se zde pohybují v bílých pracovních oděvech po dřevěné podlaze,“ dokumentuje Martin Kadečka zážitek z tak trochu jiné výroby elektromobilů.
Skleněná manufaktura přitom původně vznikla v roce 2001 jako výkladní skříň výrobního umu automobilky Volkswagen, demonstrovaném na luxusním modelu Phaeton. Celý areál nedaleko centra Drážďan pak slouží i jako předávací místo pro zákazníky – v případě zájmu lze svůj nový Volkswagen s náležitou show převzít právě zde (platí pro vozy objednané v Německu).
Pro model ID.3 si zákazník může zvolit mezi „standardem“ ve výrobním závodě ve Zwickau nebo „zážitkem při výrobě svého vozu“ právě zde, v prosklené továrně v Drážďanech. A jako správný BEV point i zde nechybí rychlé nabíječky. Jejich počet 36 v pohodě uspokojí návštěvníky. „Elektromobil musíte nabíjet tehdy, když ho nepoužíváte – třeba teď, když absolvujete exkurzi. Zpět do Prahy pak můžeme vyrazit s plně nabitými bateriemi, takže nás ani německá dálnice nelimituje v tom, abychom si vyzkoušeli maximální rychlost 180 km/h, kterou zvládne naše ID.5 GTX,“ rekapituluje M. Kadečka.
Cílem samotné akce bylo nejen poznat Home of ID, ale především možnost vyzkoušení si elektrických vozidel v různých režimech jízdy. Z tohoto důvodu byla trasa směr Drážďany plánovaná spíše po okresních silnicích a návrat domů pak posádky absolvovaly s nabitými vozy pouze v dálničním provozu.
„Očekávání našich prodejních partnerů bylo tímto naplněno, o čemž svědčila i jejich pozitivní zpětná vazba po zaparkování vozidel zpět v sídle Das WeltAuto v Praze-Butovicích. Z toho mám nejen já, ale celý náš tým Das WeltAuto upřímnou radost a budeme velice rádi, pokud se nám na podzim povede tento BEV experiance day zopakovat s dalšími kolegy z prodejní sítě.“ zakončuje Martin Kadečka.
Přidejte odpověď