Španělská CUPRA chce proniknout do USA

Spread the love

Automobilka SEAT bilancovala minulý týden v Barceloně. Kromě loňských výsledků poodhalil šéf firmy Wayne Griffiths i své plány se sportovní značkou CUPRA.

CUPRA chce ve střednědobém horizontu dosáhnout na roční prodeje 500 tisíc vozů. Loni prodala téměř 153 tisíc automobilů.
Produktová ofenziva odstartuje zhruba za měsíc, kdy bude v Berlíně oficiálně odhalen elektrický crossover Tavascan.

Prodávat se začne příští rok. Ve stejném roce ho doplní SUV Terramar, které si ještě ponechá spalovací motory, a v roce 2025 dorazí malá Cupra UrbanRebel příbuzná s VW ID.2all. V nabídce dále zůstane aktuální generace Cupry Leon a Formentor. Naopak Ateca časem skončí.

Značka chce i do USA

Cupra očekává zvýšení prodejů také proto, že se chystá vstoupit na další trhy. Elektrický Born se začíná prodávat v Austrálii a aktuálně se zvažuje dokonce také vstup na americký trh.

Seat S.A., pod kterou spadají značky Seat a Cupra, oznámila, že v roce 2022 vzrostly příjmy z prodeje o 14 procent na 10,5 miliardy eur. Jde o druhý nejlepší výsledek ve více než sedmdesátileté historii španělské automobilky. Podle představitelů společnosti předznamenal loňský rok obrat k lepšímu, přestože se i ve Španělsku museli vypořádat s nedostatkem čipů, vzácných kovů, inflací nebo zdražením energií i surovin.

Celkově bylo loni vyrobeno zhruba 480 tisíc automobilů (Seat a Cupra dohromady). Podobně skončil také rok 2021, loni se ale podařilo dosáhnout zvýšení průměrného zisku z jednoho prodaného auta o 18 procent.

Navíc první dva měsíce letošního roku naznačují další růst. Značka Seat zaznamenala za toto období meziroční zvýšení prodejů o 12 procent, v případě Cupry to bylo dokonce 75 procent.

Zdroj: Výroční TK SEAT

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*