Hyundai N odhalil dva výzkumné koncepty

Spread the love

Divize N, dílčí značka vysokovýkonných vozů značky Hyundai, odhaluje svou vizi elektrifikace, jež má doložit zaměření společnosti na technologie s nulovými emisemi splňující požadavky budoucnosti.

Koncepty RN22e a N Vision 74 jsou inspirujícími příklady vize elektrifikace dílčí značky N. Oba vozy v roli „pojízdných laboratoří“ jsou ztělesněním ambicí značky Hyundai stát se lídrem budoucí mobility s nulovými emisemi.

Značka Hyundai ve svých výzkumných konceptech testuje a ověřuje vyspělé technologie, aby je mohla využívat ve svých budoucích sériově vyráběných modelech. RN22e kombinuje karoserii zcela nového modelu IONIQ 6 s globální modulární platformou pro elektromobily, E-GMP (Electric-Global Modular Platform), a nastavuje laťku pro budoucí vysokovýkonné elektromobily.

N Vision 74 používá EV technologii ve spojení s vyspělým systémem palivových článků na vodík, a je tak první pojízdnou vodíkovou hybridní laboratoří značky Hyundai N, sloužící k průzkumu „potěšení z jízdy“, jež si budou zákazníci moci dopřávat dokonce i v éře elektrifikace.

„Studie RN22e a N Vision 74 hrají důležitou roli ve strategickém vývoji naší kompletní produktové řady, a to především našich elektrifikovaných vysokovýkonných vozů,“ řekl Thomas Schemera, výkonný viceprezident a vedoucí divize pro zákaznické zážitky ve společnosti Hyundai Motor Company. „Pojízdné laboratoře reprezentují nepřetržitý vývoj našich nejvyspělejších technologií. Díky tomuto jedinečnému přístupu jsme připraveni na výzvy budoucnosti, protože nám umožňuje posouvat se až na samotné limity.“

Inženýři společnosti Hyundai budou prototypy RN22e a N Vision 74 i nadále testovat a ověřovat, aby jejich vyspělými technologiemi pro praktické využití mohly být vybaveny budoucí sériově vyráběné vozy N.

Vize elektrifikace značky Hyundai N

Značka N posouvá limity sportovních výkonů od roku 2017, kdy představila svůj první sériově vyráběný vysokovýkonný model Hyundai i30 N, a zákazníkům umožňuje objevovat, jak mimořádně zábavné může být řízení automobilu. Sloganem značky Hyundai N je „Never just drive“ („Jen řídit nestačí“), protože přeprava z bodu A do bodu B by nikdy neměla být nudná. Dokonce i v elektrické budoucnosti bude značka N stát na svých třech pilířích: lovec zatáček (dokonale vyvážený vůz se sportovním nastavením pro dravou jízdu zatáčkami), připravenost na jízdu na závodním okruhu (všechny modely N jsou konstruovány pro podávání vysokých výkonů na závodních okruzích) a schopnost být sportovním vozem pro každodenní provoz (pro každého a pro všechny požadavky, nejen pro jízdu na závodním okruhu nebo na dálnici).

„Hyundai N se během pouhých sedmi let stal nejrychleji se rozvíjející sportovní značkou,“ říká Till Wartenberg, viceprezident oddělení pro řízení značky N a motoristický sport ve společnosti Hyundai Motor Company. „N chystá také další kroky a stanovuje nová měřítka v oblasti trvale udržitelných vysokých výkonů. S nadšením začínáme psát novou kapitolu elektrifikace vysokého výkonu a k dosažení našich ambiciózních cílů využijeme veškerou naši mimořádnou kreativitu, vyspělé technické know-how a soutěživého ducha.“

Představujeme RN22e, první pohled na připravovaný elektromobil N

RN22e nabízí výkony pro jízdu na závodním okruhu díky použití vylepšené a optimalizované platformy E-GMP, která je lídrem na trhu, a aerodynamického designu modelu IONIQ 6. RN22e prezentuje jako první pojízdná laboratoř značky Hyundai N, využívající platformu E-GMP, nové vize a směry vývoje elektrifikované značky N a současně poukazuje na možnost budoucí výroby vysokovýkonného modelu s výhradně elektrickým pohonem. Označení konceptu odkazuje na skutečnost, že byla tato pojízdná laboratoř vyvinuta v roce 2022 a disponuje výkony elektromobilu.

Prototyp RN22e je testován s cílem maximalizovat tři pilíře sportovních výkonů značky N v čele

s koncepcí vozu jako „lovce zatáček“. N již od uvedení značky na trh systematicky rozvíjí jízdní vlastnosti svých vozů v zatáčkách a pro většinu modelů N poskytuje systémy e-LSD a Corner Carving Differential pro optimalizaci trakce při ostrém sportovním nasazení. RN22e navzdory vyšší hmotnosti umocňuje zážitky z precizního průjezdu zatáčkou díky systému cíleného rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola prostřednictvím dvou spojek. Na úspoře hmotnosti se podílejí díly vyráběné aditivní metodou, které navíc zvyšují tuhost příslušných konstrukčních celků pro ještě dravější průjezdy zatáčkami. Prototyp RN22e vybavený pohonem všech kol optimalizuje rozdělování točivého momentu v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Řidič si tak může zvolit poměr přenosu hnací síly mezi přední a zadní kola.

Značka N se při vylepšování jízdních vlastností prototypu RN22e na závodních okruzích zaměřila na chlazení a brzdovou soustavu s cílem zvýšit odolnost systémů pohonu a brzd. RN22e poskytuje optimalizovaná nastavení pro závodní okruhy, aby si zákazníci mohli užívat sportovní jízdu bez omezování výkonu. Vzhledem k hmotnosti systému elektrického pohonu je prototyp RN22e vybaven čtyřpístovými jednodílnými třmeny a brzdovými kotouči hybridní konstrukce o průměru 400 mm. Hyundai N navíc využije prototyp RN22e k nalezení způsobu, jak nabídnout dynamickou jízdu s rekuperací, při níž bude precizně řízena míra otáčení vozu kolem svislé osy při sportovním průjezdu zatáčkou.

Hyundai N vyvíjí a testuje nejmodernější technologie pro budoucí sériově vyráběné modely N. RN22e přitom hraje důležitou roli pojízdné laboratoře pro nadcházející elektricky poháněné modely N. Značka N s vědomím toho, co přináší radost nadšeným řidičům, současně vyvíjí nové funkce, které zajistí emocionální zážitky z řízení elektrifikovaných modelů. RN22e nabízí mimo jiné zvukovou funkci N Sound+, která vytváří podmanivou atmosféru při dynamické jízdě zvukem z reproduktorů v interiéru a exteriéru. N e-shift navíc doplňuje N Sound+ vibracemi a napodobováním řazení. Emocionální zážitky z jízdy budou v pojízdné laboratoři RN22e dále rozvíjeny. Hyundai N v tomto prototypu nepřetržitě vyvíjí vyspělé technologie, a to v různých verzích, aby si řidiči mohli vybrat požitky z jízdy přesně podle svých představ.

RN22e přebírá aerodynamický design modelu IONIQ 6 a přidává k němu další aerodynamické funkce pro nové elektromobily. Značka Hyundai N obohatila celkové tvarové řešení o řadu detailů inspirovaných motorsportem s cílem maximalizovat sportovní výkony. Designéři značky Hyundai N vytvořili nízkou světlou výškou a zvýrazněnou ramenní oblastí design, vyvolávající dojem stability a robustnosti. Základní design modelu IONIQ 6 doplňuje sportovně pojatá spodní část nárazníku, která vyzařuje až neočekávaný šarm. Díky těmto funkčním estetickým prvkům se podařilo vylepšit chlazení a aerodynamiku prototypu RN22e.

RN22e má při rozvoru náprav 2950 mm vnější délku 4915 mm, šířku 2023 mm a výšku 1479 mm. Vývoj tohoto prototypu bude pokračovat s využitím znalostí a zkušeností z motoristického sportu. Hyundai tak může zdokonalovat své vyspělé technologie, s nimiž uvede na trh velkosériově vyráběný model N s elektrickým pohonem, který bude maximálně využívat potenciál platformy E-GMP.

Představení konceptu N Vision 74

Koncept N Vision 74, inspirovaný historií značky Hyundai, je pojízdnou laboratoří s technikou vysokovýkonného hybridního automobilu vybaveného vodíkovým palivovým článkem. Hyundai tímto vozem umocňuje své vedoucí postavení v oblasti trvale udržitelných technologií poskytujících vysoké výkony. Koncepční vůz N Vision 74 je inspirován technologiemi i designem a vychází z trvale udržitelné vize značky N oznámené v roce 2015 a vášně pro vysoké výkony, která provází společnost Hyundai již od roku 1974.

Z hlediska designu je N Vision 74 vzpomínkou na koncepční vůz Hyundai Pony Coupe z roku 1974, který byl navržen legendárním automobilovým designérem Giorgettem Giugiarem. Na základě tohoto koncepčního vozu byly následně vyrobeny prototypy prvního sériově vyráběného sportovního vozu Hyundai. Přestože se nakonec výroby nedočkal, předurčil tento odvážný plán charakter celé společnosti.

Studie N Vision 74 zdědila po koncepčním voze Pony Coupe z roku 1974 čistě tvarované plochy, profil s dynamickými proporcemi a jedinečné střešní sloupky B. Historie designu značky Hyundai zde proniká do éry elektrifikace s vysokými výkony a dává prototypu N Vision 74 nezaměnitelnou podobu. Futuristickou auru vozu navíc poskytuje osvětlení s parametrickými pixely.

„Design konceptu N Vision 74, orientovaný na budoucnost, odráží náš respekt a uznání, které máme pro nadšení a vášeň, s nimiž vznikla studie Pony Coupe,“ řekl SangYup Lee, výkonný viceprezident a vedoucí designového centra Hyundai.

N Vision 74 přenáší a pozvedává odvážný charakter koncepčního vozu Pony Coupe do budoucího

designu značky Hyundai a současně reinterpretuje interiér jako místo pro zábavu, aniž by došlo ke ztrátě stylistické čistoty, jímž se vyznačovala studie Pony Coupe. Přístrojová deska prototypu N Vision 74 je zaměřena na řidiče a kombinuje historické prvky s moderním designem, například digitální panel sdružených přístrojů a analogová tlačítka.

Vůz s vnější délkou 4952 mm, šířkou 1995 mm a výškou 1331 mm na rozvoru náprav 2905 mm je první vysokovýkonnou laboratoří na kolech využívající nejvyspělejší systém palivových článků na vodík, který doposud značka Hyundai N vytvořila. Pro značku N to není první případ využití technologie palivových článků. Prototyp N Vision 74 je inspirován také konceptem Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, který byl odhalen v roce 2015 jako vize budoucnosti vysokých výkonů na základě vodíku u příležitosti představení značky N.

Hyundai N o pouhých sedm let později představuje N Vision 74 s ještě většími ambicemi jako realizaci své vášně pro „radost z jízdy“ a vynalézavost. Inženýři značky Hyundai vyvinuli hybridní konstrukci sestávající z kombinace bateriového elektrického pohonu a vodíkového palivového článku se zcela novým uspořádáním. Společným napájením elektrického pohonu palivovými články a baterií se u prototypu N Vision 74 podařilo zvýšit účinnost chlazení. V závislosti na provozních podmínkách pak lze používat dva různé zdroje energie. Optimalizovaný systém elektronického řízení pohonu umožňuje lépe rozdělovat točivý moment prostřednictvím dvou elektromotorů na zadní nápravě. Výsledkem jsou precizní průjezdy zatáčkami s pohotovými reakcemi vozu na pokyny řidiče a jízdní situace. N Vision 74 navíc zajišťuje vyváženost výkonů „tříokruhovou“ chladicí soustavou.

Vysokovýkonná technologie je kompletně zohledněna v designu, který rovněž splňuje požadavky na chlazení systému palivových článků a udržování vhodných provozních teplot ostatních komponentů. N Vision 74 vytváří svým funkčním estetickým pojetím harmonii mezi nejmodernější technologií a ikonickým designem. N Vision 74 zaručuje využitím špičkových technologií radost z jízdy s trvale udržitelným zdrojem hnací síly a současně umožňuje cestování na dlouhé vzdálenosti s rychlým doplňováním paliva – vodíku.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*