Toyota: vodíkové čerpadlo oživí zájem o Mirai

Flotila vodíkových Mirai už jezdí v Hamburku
Spread the love

První samoobslužnou čerpací stanici pro vodíková vozidla v Praze otevřela 10. března ORLEN Benzina na Barrandově. Toyota si od toho slibuje oživení zájmu o model Mirai.

Další vodíková pumpa by měla vzniknout opět v síti čerpacích stanic ORLEN Benzina v Litvínově. Do roku 2030 chce mít jen skupina Orlen Unipetrol ve své síti Orlen Benzina v Česku tři desítky stanic, celkem by jich mohlo být podle plánu ministerstva dopravy zhruba 80.

V Evropě bylo ke konci roku 2021 celkem 136 plnicích vodíkových stanic. Lídrem je Německo, následuje Francie a Nizozemsko. Podle dohody evropských ministrů dopravy by na hlavních tezích EU měly být vodíkové čerpací stanice každých maximálně 200 kilometrů.

V Česku již jezdí prvních deset vozů Toyota Mirai na vodíkové palivové články. Další auta v ČR jsou k dispozici skladem ihned k dodání.

Toyota očekává oživení zájmu především firemních zákazníků. Mirai v tuto chvíli využívá například Výzkumné energetické centrum (VEC) při Vysoké škole báňské v Ostravě nebo společnost Orlen. Ta jich má v současnosti v tuzemsku nejvíce.

Mirai druhé generace je nejprodávanějším sériovým vozem na vodík. Sedan o délce téměř pět metrů disponuje výkonem 182 koní, ujede na jedno natankování 650 km a doba doplnění vodíkových nádrží nepřekračuje pět minut.

„Toyota je průkopníkem vodíkových technologií ve světě. V Česku jsme se dosud potýkali zejména s problémem tankování vodíku, protože donedávna chyběla jakákoliv infrastruktura. To se dnešním dnem konečně začíná měnit a věříme, že nyní rozvoj infrastruktury nabere obrátky. Vodíkový vůz může být zajímavá alternativa i pro fleetové zákazníky,“ říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Zdroj: Toyota

Ilustrační foto: tankování vodíku

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*