Diess doplatil na čipy a zpoždění elektromobilů

Spread the love

Generální ředitel koncernu Volkswagen Herbert Diess, který funkci opustí k 1. září, se zapíše do dějin jako propagátor elektromobility, ale také jako manažer, za jehož vlády došlo ke zpožďování výroby elektromobilů, propadům výroby a prohrám soudů v kauze Dieselgate.

Podle tiskové zprávy se o překvapivém odchodu rozhodlo „po vzájemné dohodě” na jednání dozorčí rady Volkswagenu. Dozorčí rada poděkovala Diessovi za jeho velké zásluhy na transformaci koncernu.

Diessova budoucnost v čele jedné z nejprominentnějších globálních firem byla během jeho čtyřletého působení ve funkci v ohrožení několikrát, připomněla agentura Reuters. Naposledy na podzim loňského roku se třiašedesátiletý manažer střetl s výkonnou radou společnosti ohledně své strategie elektrifikace a stylu řízení.

Letošní rok, obtížný pro všechny automobilky, ale Diessovu kariéru zpečetil. „Ve finále se mu nepodařilo včas dotáhnout výrobu elektromobilů řady ID kvůli problémům se softwarem. Akcionáři mu vyčítali, že nedokázal předzásibit automobilku čipy tak jako konkurenční Korejci. A koncern za jeho vlády také prohrál několik důležitých soudů v kauze Dieselgate, naposledy tuto středu v Německu,“ připomněl v komentáři pro ČT 24 šéfredaktor Automakers Erich Handl.

Hovořilo se také o problémech v dceřiné společnosti Cariad, která se kromě jiných softwarových záležitostí má vlastně postarat o budoucí automobilový trend v koncernu – autonomní řízení. Jenže vývoj zřejmě nejde tak rychle kupředu, jak se očekávalo. A náklady rostou. Přestože firma zaměstnává již na 5 tisíc vývojářů, najímá další…

 

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*