Škoda měla novinářský Safety Day v Úhelné

Safety Workshop uvedl vedoucí produktové komunikace Škoda Auto Vítězslav Kodym
Spread the love

Škoda Auto pořádala v pátek 4. listopadu mezinárodní novinářskou prezentaci Safety Workshop, akce se konala v objektech crashové laboratoře na polygonu Škoda v Úhelnici.

Johannes Neft, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast Technického vývoje, při této příležitosti mimo jiné uvedl:

„Ve společnosti ŠKODA AUTO využíváme veškeré naše know-how v oblasti technického vývoje k důslednému zvyšování aktivní a pasivní bezpečnosti našich vozů. Naše moderní crashová laboratoř na testovacím polygonu v Úhelnici nabízí optimální podmínky pro komplexní testování bezpečnosti našich modelů. Velkým úspěchem je, že všech 15 modelových řad značky ŠKODA testovaných od roku 2008 získalo v nárazovém testu Euro NCAP a v testu Global NCAP nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení.“

Není bez zajímavosti, že značka Škoda se např. crash-testy oficiálně zabývá už více než 50 let, když první pokusy interních nárazových zkoušek proběhly už v roce 1968 na voze Š 1000 MB. V květnu 1972 byl uskutečněn na okraji ruzyňského letiště první zdokumentovaný nárazový test vozu Š 100, které v rychlosti cca 50 km/h najelo do pevné překážky. Na této nevšední a první akci svého druhu u nás, která proběhla v režii tehdejšího Ústavu pro výzkum motorových vozidel bylo tedy přítomno i mnoho hostů. Průběh crash testu zaznamenala vysokorychlostní kamera s frekvencí 1 000 snímků za sekundu, ale na výsledek se muselo čekat dva týdny, než budou vyvolány na Barrandově filmy. Dnes je přehrání otázkou minut.

Od té doby doznal vývoj automobilů a úrovně jejich bezpečnosti nesmírný pokrok. Postupně vozy dostaly povinně nejen bezpečnostní pásy, když první byly jen dvoubodové, a ještě dlouho jen „ručně utahovací“, bez samočinného navíjení, opěrky hlavy, v devadesátých letech pak airbagy, ABS a další prvky, které přispívají k bezpečnosti posádky i samotných automobilů.

Vlastní nárazové zkoušky byly postupně rozšiřovány také na příslušenství, „polní“ zkušebna se z Ruzyně přestěhovala do areálu čakovické Avie a od roku 1996 má Škoda Auto vlastní zkušebnu, vybudovanou v blízkosti obce Úhelnice u Mladé Boleslavi, jako součást testovacího areálu. Původní úhelnická dráha pro nárazové zkoušky dlouhá 50 byla postupně prodloužena na 100 a naposledy až na 180 m, aby bylo možné realizovat stále náročnější formy testů. V roce 2020 udělil tomuto pracovišti odborný časopis Automotive Testing Technology International ocenění Crashová laboratoř roku.

Safety Workshop Škoda 2022 ukázal, jak intenzivně se automobilka stará o pasivní i aktivní bezpečnost ve všech oblastech, od bezpečnost dospělých a dětí cestujících ve vozidlech, přes bezpečnost chodců, včetně dětí, cyklistů a ostatních účastníků provozu, až po vlastní konstrukci karoserií i dalších partií, které mohou ovlivňovat bezpečnost jak za jízdy, tak zejména v případě nehody. Důležitou součástí bezpečnostní výbavy všech modelů Škoda jsou také inovativní asistenční systémy zaměřené na asistovanou jízdu a antikolizní asistent.

Dnes má každá model značky Škoda minimálně šest airbagů, přičemž ve výbavě některých je jich až deset. Významným prvkem konstrukce karoserie, přispívající k vyšší úrovni bezpečnosti je používání vysokopevnostních ocelí, jejichž podíl vzrostl např. u modelu Octavia z minima u její první generace už na 78,8 % u současné generace. Karoserie je tak nejen celkově tužší, ale především daleko lépe chrání posádku v případě nehody.

Velká pozornost je také věnovaná bezpečnosti akumulátorů u elektromobilů Škoda, kde je důležitá odolnost při nárazu a schopnost, aby se v případě poruchy nebo nehody odpojily elektrické komponenty během několika milisekund od akumulátorů.

Všechny současné automobily musí plnit mnoho stále přísnějších „homologačních“ požadavků na bezpečnosti posádky i ostatních účastníků provozu. O jejich ověřování se navíc starají uznávané evropské i globální testy NCAP, které se postupně také stále vyvíjejí. Proto Škoda Auto provádí i množství vlastních nezávislých testů, z nichž některé přesahují zákonné mezinárodní požadavky, což přispívá k tomu, že všechny modely patří mezi nejbezpečnější v nejširší mezinárodní konkurenci, což potvrzuje stabilních 5 hvězdiček, kterými disponují všechny modely uvedené do prodeje v posledních čtrnácti letech,

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*