Značka MG chce letos prodat 2000 aut

Šéf marketingu MG Marek Vodička zvedá palec, MG loni prodala v ČR a SR přes 400 aut, letos cílí na celkem 3000 kusů (2000 Česko)
Spread the love

Restaurace Dian na pražské Brumlovce hostila 11. ledna výroční tiskovku M Motors, importéra značek Mitsubishi a MG pro ČR a SR. Plány popsal za marketing Marek Vodička, obchodní strategii nastínil ředitel Vladimír Hejna a technickou oblast přiblížil Robin Babický.

Zatímco tradiční značka Mitsubishi z portfolia M Motors se v předcházejících dvou letech potýkala s poklesem prodejů, současně probíhaly přípravy k zahájení prodeje pro český trh zcela nových osobních vozů.

MG loni registrovala 410 kusů

Pod britskou značkou MG se v květnu objevily automobily vyráběné v Číně. O dovoz z Číny se v minulosti neúspěšně pokoušelo už několik importérů, ale teprve společnosti M Motors se to loni skutečně podařilo. Přecházely tomu nezbytné přípravy, budování prodejní a servisní sítě, a výsledkem bylo prvních 410 loni registrovaných kusů, z toho 17 ve verzi Plug-in.

V současné době má značka MG k dispozici celkem 26 prodejních míst, letos chce přidat další.

V nabídce je „klasický“ crossover střední velikosti MG ZS s cenou od 424 940 Kč (konkurent škody Karoq, Hyundaie Tucson, Kii Sportage, ale svým způsobem i Dacie Duster) a stejně velký Plug-in hybrid MG EHS, jehož cena začíná od 887 940 Kč. Už brzo by se měly u nás objevit i zcela elektrické modely MG.

Letošní cíl: 2000 aut v Česku a 1000 na Slovensku

Importér počítá, že by v letošním roce mohl u nás prodat cca dva tisíce vozů MG, přičemž se víc zaměří také na firemní klientelu, kde očekává solidní prodejní potenciál. K tomu chce přihodit 1000 kusů na Slovensku.

Loni převládal podíl soukromých zákazníků ve srovnání s firemními 63,7 % ku 36,6 %. Současná modelová politika řady evropských výrobců, zaměřená na systematické preference cenově náročnějších modelů a útlum produkce modelů cenově dostupných, úspěch čínských automobilů tím přímo předurčuje.

Plány pro Mitsubishi

Podle slov zástupců společnosti M Motors, chce i značka Mitsubishi v letošním roce prodat více vozů než loni, kdy to bylo 407 osobních a 203 lehkých užitkových, a vrátit se do TOP 20 českého importérského žebříčku.

Přispět by k tomu měly zejména nové verze úspěšných modelů ASX, které přijdou na náš trh už brzo a cenově atraktivní model Space Star, jehož cena začíná od 271 760 Kč. Významný byl loni také prodej pikapů L 200, kterých našlo u nás uplatnění na dvě stovky.

Zdroj: Karel Beránek, Brumlovka, FOTO: Luděk Kortus

 

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*