Opel se vrátil do TOP10 importérů

Josef Šopík v akci
Spread the love

Český automobilový trh prochází údolím stínů – v právě skončeném roce 2022 se v ČR prodalo jen 208 995 osobních a lehkých užitkových vozů (OA+LUV), což představuje pokles o téměř 8 procent proti roku 2021. Opelu se přesto daří podle vedení importu plout proti proudu – zvýšil svůj tržní podíl a posunul se na žebříčku importérů vzhůru. Čísla komentuje šéf značky Josef Šopík.

I přes klesající trh jsme v roce 2022 dokázali v ČR zvýšit prodeje OA+LUV modelů až na 5409 vozů, čímž se nám podařilo meziročně vylepšit tržní podíl, který se vyšplhal z 2,36 procent na 2,59 procenta,“ říká Josef Šopík, šéf českého zastoupení tradiční německé značky.

„Vyšší tržní podíl znamenal i posun Opelu směrem vzhůru v žebříčku importérů – Opel se vrátil do TOP10 importérů a našim cílem je, aby svou pozici v první desítce importérů nejenom obhájil, ale stále posiloval.“

Za výborné výsledky na slábnoucím českém trhu vděčí Opel především oblíbenému kompaktnímu SUV Crossland, které se stalo nejprodávanějším Opelem na tuzemském trhu – zákazníci si jich vloni odvezli celkem 1580 a Crossland se tak stal druhým nejprodávanějším vozem celé své B-SUV třídy.

Titul „skokana roku“ si Opel může připsat v segmentu lehkých užitkových vozů: „Na LCV trhu jsme vloni umístili 1300 vozů, což představuje meziroční nárůst o více než 45 %! Adekvátně raketově stoupl i náš tržní podíl, a to ze 4,55 % na 7,69 %,” říká Jakub Kučmaš odpovědný za prodeje značky Opel v ČR.

Opelu se v právě skončeném roce podařilo uzavřít několik velkých flotilových zakázek, a to i mezi zájemci o elektrické dodávky. Hlavním tahounem LCV byznysu značky Opel v ČR ale zůstává poctivé a spolehlivé Movano nové generace.

Opel si věří i pro rok 2023: „Počítáme, že růstový trend si udržíme i v nadcházejícím roce – věříme si i proto, že letos uvedeme hned několik velmi výrazných novinek. V první řadě vyjede nové kombi Astra Sports Tourer, které určitě osloví i flotilové klienty. Populární Corsa projde faceliftem a vylepšujeme i nabídku našich elektromobilů – například elektrická Mokka Electric nyní ujede na jedno nabití přes 400 kilometrů,“ uzavírá Josef Šopík.

 

 

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*