Mercedes-Benz GLC ve verzi dieselový plug-in hybrid

Spread the love

Nový Mercedes-Benz GLC se dodává výhradně s elektrifikovanými pohony. Zákazníci letos mohou objednávat SUV s trojicí plug-in hybridních systémů.

Nabídku rodiny SUV značky s hvězdou nyní doplňují dvě plug-in hybridní verze: GLC 300 e 4MATIC (kombinovaná spotřeba paliva, vážený průměr (WLTP): 0,6–0,5 l/100 km, kombinované emise CO2, vážený průměr (WLTP): 15–12 g/km, kombinovaná spotřeba elektrické energie, vážený průměr (WLTP): 22,5–20,4 kWh/100 km) s cenami od 1 754 500 Kč1 a GLC 400 e 4MATIC (kombinovaná spotřeba paliva, vážený průměr (WLTP): 0,6–0,5 l/100 km, kombinované emise CO2, vážený průměr (WLTP): 15–12 g/km, kombinovaná spotřeba elektrické energie, vážený průměr (WLTP): 22,5–20,4 kWh/100 km) s cenami od 1 824 680 Kč1.

Na jaro 2023 je plánováno uvedení na trh třetího plug-in hybridního modelu, GLC 300 de 4MATIC (kombinovaná spotřeba paliva, vážený průměr (WLTP): 0,5–0,4 l/100 km, kombinované emise CO2, vážený průměr (WLTP): 14–10 g/km, kombinovaná spotřeba elektrické energie, vážený průměr (WLTP): 22,9–20,5 kWh/100 km), který je možné již nyní objednat s cenami od 1 821 050 Kč.

Nový Mercedes-Benz GLC sází na recept moderního, sportovního luxusu v podání značky Mercedes-Benz. Zcela nově vyvinutá modelová řada přesvědčí designem i technikou, sportovními jízdními výkony, jakož i komfortem a agilitou. A to vše s nejvyšší hospodárností, protože nové GLC ve všech verzích důsledně využívá přednosti hybridních pohonů. Nabídka pohonů zahrnuje zážehové i vznětové čtyřválce kombinované s elektromotorem.

Verze plug-in hybrid používají synchronní elektromotor s permanentními magnety o výkonu 100 kW a nabízejí celkový nejvyšší výkon až 280 kW (381 k) a celkový točivý moment až 750 N.m. Většinu každodenních tras lze absolvovat s výhradně elektrickým pohonem díky dojezdu v elektrickém režimu až 130 kilometrů podle metodiky WLTP. Vylepšený hybridní jízdní režim počítá s elektrickým pohonem na úsecích, kde je jeho použití nejsmysluplnější. Například na trasách v městských oblastech jezdí GLC prioritně elektricky. GLC však díky novému terénnímu jízdnímu režimu dokáže jet bez spalovacího motoru na přání řidiče i v náročném terénu.

Plug-in hybridní modely jsou standardně vybaveny 11kW palubní nabíječkou, která umožňuje nabíjení z domácí elektrické sítě se střídavým proudem nebo z třífázové nástěnné nabíječky. Kromě toho je volitelně k dispozici 60kW nabíječka pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem. Nabíjení na veřejných nabíjecích stanicích je díky službě Mercedes me Charge příjemnou podružností.

Nabíjecí síť s cca 300 000 nabíjecími přípojkami v Evropě nabízí tři nabíjecí tarify podle individuálního počtu ujetých kilometrů. Nabíjení se službou Mercedes me Charge je díky tomu ještě jednodušší a transparentnější. V prvním roce po registraci čeká na řidiče externě nabíjitelných hybridních vozů Mercedes-Benz exkluzivní cenové zvýhodnění veřejného nabíjení s pevnými cenami za kilowatthodinu elektrické energie. V prvním roce po zakoupení nového vozu navíc nemusejí zákazníci platit základní měsíční poplatek v tarifu M, který je koncipován například pro dojíždění po městě.

Služba Mercedes me Charge poskytuje zákazníkům přístup k velkému počtu veřejných nabíjecích stanic, které se nacházejí například ve městech, nákupních centrech, hotelích nebo motorestech. Aplikace Mercedes me App předem ukáže přesnou polohu vybrané nabíjecí stanice i její aktuální dostupnost a cenu.

Simulátor dojezdu: ukazatel individuálního elektrického dojezdu

Dojezd s elektrickým pohonem je pro mnoho zákazníků důležitým faktorem při rozhodování o koupi elektrifikovaného vozidla. Mercedes-Benz umožňuje svým zákazníkům jednoduše zjistit, jaký budou mít jejich individuální provozní podmínky vliv na skutečný dojezd v elektrickém režimu.

Na produktových webových stránkách modelu GLC mohou zákazníci zadat kombinaci externích faktorů, jakými jsou venkovní teplota, provozní profil a požadavky na klimatizaci. Simulátor jim přehledně ukáže, s jakým elektrickým dojezdem mohou v každodenním provozu počítat. Transparentně je tak patrné, za jakých okolností se může skutečný dojezd s elektrickým pohonem lišit od homologovaného údaje.

Výrazně více „elektrické“ zážitky z jízdy

Vysokou hustotu výkonu hybridní poháněcí jednotky vytváří synchronní elektromotor s permanentními magnety a vnitřním rotorem. Maximální točivý moment elektromotoru, 440 N.m, je k dispozici od prvních otáček, což zajišťuje vysokou úroveň agility při rozjezdu a překvapivou jízdní dynamiku. Jízda s výhradně elektrickým pohonem je možná až do rychlosti 140 km/h.

Mercedes-Benz používá u nového modelu GLC elektromechanický brzdový posilovač, který není závislý na podtlaku. Brzdový posilovač podle jízdní situace automaticky řídí flexibilní přechody mezi hydraulickým brzděním a rekuperací. Tím je vždy docíleno nejvyšší možné rekuperace kinetické energie. Vozidlo díky tomu dosahuje maximálního rekuperačního výkonu až 100 kW častěji než s konvenční, výhradně hydraulickou brzdovou soustavou.

Vysokonapěťová sada akumulátorů je vlastním vývojem společnosti Mercedes-Benz a má celkovou kapacitu 31,2 kWh. Dokonce i kompletní nabití vybité sady akumulátorů lze s volitelně dodávanou 60kW nabíječkou pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem realizovat během pouhých 30 minut.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*