Renault Austral E-Tech full hybrid je na trhu

Spread the love

Renault obnovil na začátku roku svou nabídku v kategorii SUV modelem Austral. Nyní přichází verze vybavená hybridní technologií.

Interiér vozu Nový Austral nabízí komfort hodný rodinných modelů, které se zapsaly do historie značky Renault. V kabině se nachází obrazovka openR, která kombinuje zobrazování údajů jako je např. navigace či multimédia a integruje to nejlepší ze služeb a aplikací Google. Dvě velké obrazovky s úhlopříčkou 12″ a head-up displej s úhlopříčkou 9,3″ pokrývají celkovou plochu téměř 1 000 cm2.

Nový Austral nabízí až 32 jízdních asistentů (ADAS), nastavení multi-sense a 4Control advanced, třetí generaci systému řízení všech kol vyvinutého společností Renault. Jedná se o technologie, které zvyšují pohodlí a bezpečnost cestujících.

Austral, první vůz Renault navržený na platformě CMF-CD třetí generace vyvinuté v rámci Aliance, nabízí novou verzi systému E-Tech „full hybrid“, který je výkonnější, a dva benzínové motory „mild hybrid“ 48V (nebude uveden na český trh) a 12V. Různé technologie elektrifikace, které pokrývají všechny způsoby použití jak pro soukromé osoby, tak rovněž i pro firemní klienty.

Austral se vyrábí v továrně ve španělské Palencii a v každé fázi výroby podléhá přísným kontrolám. Nic není ponecháno náhodě, od výběru materiálů až po kontrolu funkčnosti, včetně montáže dílů a lakování. Při návrhu vozidla bylo interními odborníky a skupinou externích spotřebitelů posouzeno téměř tisíc kritérií, takže kvalita a odolnost jsou základem jeho specifikací a požadavků.

Renault Austral je prvním modelem v nabídce Renault, který využívá výhod platformy CMF-CD Aliance. Platforma je navržena tak, aby podporovala různé typy hybridizace, a umožňuje vybavit Austral inovativními elektrifikovanými pohonnými jednotkami: novým motorem E-Tech full hybrid a motorem mild hybrid s 12V baterií.

Nový podvozek pro nejvyšší úroveň komfortu a potěšení z jízdy

Podvozek je k dispozici ve dvou verzích: s tuhou zadní nápravou a s víceprvkovou zadní nápravou pro verze vybavené systémem 4Control advanced.

Ve verzi s řízením všech kol se vyváženost a jízdní komfort vozu Nový Austral znásobí. Víceprvková zadní náprava jej okamžitě řadí na špičku mezi konkurencí v této řadě. Odklon nápravy umožňuje optimální umístění kola na nerovných silnicích. Při průjezdu zatáčkou a změně směru jízdy je ovládání vozidla jisté a dynamické díky vylepšené kontrole náklonu. Systém 4Control advanced umožňuje natočení zadních kol o 5°, což zajišťuje nebývalou stabilitu na silnici a agilitu ve městě.

Díky systému 4Control advanced se průměr otáčení snižuje z 11,2 metru u standardní verze na pouhých 10,1 metru. Převod řízení se snižuje z 19,1:1 na 14,7:1 u verzí s řízením dvou kol a na méně než 13:1 u verzí s řízením čtyř kol. Díky systému 4Control advanced se tak potěšení z jízdy snoubí s nejvyšší úrovní přesnosti ve své třídě.

Spotřeba paliva a emise

Nový Renault Austral těží z řady inovativních pohonných jednotek s novou generací systému E-Tech full hybrid  s 400. V architekturou a výkonem až 200 k a dvěma dalšími benzinovými motory: mild hybrid advanced 48V (nebude uveden na český trh) s výkonem 130 k a mild hybrid 12V s výkonem 140 a 160 k. Tyto motory jsou součástí rozsáhlé elektrifikace modelové řady Renault.

Motor E-Tech full hybrid 200: výkon a účinnost

Renault představuje zcela nové samonabíjecí hnací ústrojí E-Tech full hybrid. Nabízí kombinovaný výkon až 200 k s nejlepším poměrem spotřeby paliva a výkonu na trhu, aby poskytoval větší potěšení z jízdy a zároveň omezoval emise CO2 .

Technologie E-Tech full hybrid, vyvinutá a patentovaná inženýry společnosti Renault, je skutečným koncentrátem inovací a zachovává si svou architekturu. Kombinuje spalovací motor, dva elektromotory – e-motor, který zajišťuje elektrickou jízdu a dobíjení akumulátoru, a vysokonapěťový startér-generátor (HSG), který spouští spalovací motor, řadí rychlosti a pomáhá dobíjet akumulátor – centrální trakční akumulátor a inteligentní multimódovou automatickou převodovku.

Nová generace motoru E-Tech full hybrid určená pro model Nový Austral je vybavena novým tříválcovým benzinovým motorem o objemu 1,2 litru s turbodmychadlem, výkonem 96 kW a točivým momentem 205 Nm. Je kombinován s výkonnějším elektromotorem (50 kW a 205 Nm), lithium-iontovou baterií s větší kapacitou (2 kWh/400 V) a převodovkou, která kombinuje dva převodové stupně pro hlavní elektromotor a čtyři převodové stupně pro spalovací motor.

E-Tech full hybridní motor modelu Nový Austral nabízí maximální efektivitu při provozu a nejlepší reakce na trhu, o čemž svědčí schopnost zrychlit z 80 na 120 km/h za pouhých 5,6 s.

Rekuperace (nastavitelná ve 3 stupních), která se automaticky aktivuje při zpomalování a brzdění, v kombinaci s vysokou kapacitou lithium-iontové baterie a účinností systému E-Tech optimalizuje spotřebu. To znamená, že až 80 % času jízdy po městě lze strávit v plně elektrickém režimu, přičemž úspora paliva v městském cyklu dosahuje až 40 % ve srovnání s ekvivalentním spalovacím motorem.

S tímto novým full hybridním motorem E-Tech nabízí Nový Austral ve své třídě nejlepší spotřebu paliva a emise CO2 (od 4,6 l/100 km a 104 g CO2 /km), aniž by to bylo na úkor potěšení z jízdy. Kombinace s novým vysoce účinným zážehovým motorem[1] ( 41 %[2] ) zajišťuje náklady na vlastnictví na nejlepší úrovni ze všech hybridních SUV na trhu.

Pro zdůraznění elektrifikace a nízkého dopadu na životní prostředí má Nový Austral v této verzi na zavazadlovém prostoru štítek E-TECH hybrid a název vozu zdobí zlaté „E“. Písmeno je u verze esprit Alpine modré.

Mild hybrid 140 nebo 160 k: osvědčený motor

První stupeň hybridizace nabízený s modelem Nový Austral, motor mild hybrid, vychází ze čtyřválcového 1,3litrového přeplňovaného benzinového motoru s přímým vstřikováním, který je již k dispozici v části modelové řady Renault. Tento motor, vyvinutý ve spolupráci se společností Daimler, je poháněn startérem-alternátorem a 12V lithium-iontovou baterií. K dispozici je s 6 stupňovou manuální převodovkou a přepracovanou automatickou převodovkou typu CVT. V nabídce budou 2 výkonnové varianty 140 a 160 koní.

Technologie mild hybrid 12V zlepšuje fungování systému Stop & Start a umožňuje aktivaci funkce „Sailing Stop“ u verzí vybavených automatickou převodovkou.

S motorem mild hybrid 12V o výkonu 160 k se Nový Austral může pochlubit maximálním točivým momentem 270 Nm dostupným od 1 800 do 3 750 ot/min (260 Nm od 1 750 do 3 500 ot/min u verzí o výkonu 140 k) a kombinovanou spotřebou paliva 6,2 l/100 km (stejně jako u verzí o výkonu 140 k), přičemž emise CO2 začínají na 140 g/km (od 139 g/km u verzí o výkonu 140 k).

Multi-sense

Navrhovaná nastavení, která jsou přístupná prostřednictvím obrazovky openR a nového tlačítka multi-sense na volantu, se týkají jak jízdních pocitů (síla řízení, odezva motoru, agilita podvozku a reakce převodovky), tak atmosféry na palubě (osvětlení kabiny, tepelný komfort, zobrazení a barva přístrojové desky). Tři předprogramované režimy (Eco, Comfort a Sport) kombinují to nejlepší z těchto nastavení pro účely efektivity, kompromisu pro nejčastější situace a posílení dynamických pocitů. Čtvrtý režim (Perso) umožňuje úplné přizpůsobení nastavení. Řidič může kdykoli přepnout z jednoho režimu do druhého, a to i hlasovým příkazem prostřednictvím asistenta Google..

4Control advanced: stabilita a ovladatelnost

Nový Austral představuje třetí generaci systému řízení všech kol „4Control advanced“.

Systém 4Control byl představen a uveden na trh v roce 2007. Systém 4Control advanced je dnes stále technologií, která dosud nebyla použita v žádném voze SUV segmentu C.

Díky tomuto systému kombinuje nový Austral novou víceprvkovou zadní nápravu s řízením všech kol, což zajišťuje ovladatelnost a stabilitu. Řidič si může zvolit až z 13 různých nastavení. V závislosti na situaci umožňuje natáčet zadní kola mikroúhlem ve stejném směru jako přední kola (až o 1 stupeň) nebo natáčet zadní kola až o 5 stupňů proti předním kolům (oproti 3,5 stupňům u předchozí generace systému 4Control).

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*